Asistenta pakalpojums (Kuldīgas novads)

Kuldīgas novada pašvaldība

Informācija atjaunota 29.05.2024.

Pakalpojuma mērķis ir nodrošināt iespēju personai ar I vai II invaliditātes grupu un personai no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti pārvietoties ārpus mājokļa, lai novērstu vai mazinātu personas invaliditātes izraisītās negatīvās sociālās sekas personas dzīvē un nodrošinātu sociālā statusa atgūšanu un iekļaušanos sabiedrībā, palīdzot personai nokļūt uz darbu, izglītības iestādi, dienas aprūpes centru, brīvprātīgā darba veikšanas vietu, uz regulārām ārstnieciskām procedūrām – hemodialīzi, ķīmijterapiju, pie ārsta, uz dažādiem sociāliem un sabiedriskiem pasākumiem.

  • 1.
    Pakalpojuma saņemšanas procesa apraksts

    Pakalpojuma pieprasīšana. Pakalpojuma saņēmēji: nepilngadīgas personas (5-18 gadi) ar invaliditāti, pilngadīgas personas ar I vai II invaliditātes grupu. Persona vai tās likumiskais pārstāvis Kuldīgas Sociālajā dienestā iesniedz: 1. rakstisku iesniegumu par asistenta pakalpojuma piešķiršanu; 2. uzrāda personu apliecinošu dokumentu, kā arī pārstāvības tiesības apliecinošu dokumentu, ja pakalpojumu pieprasa personas likumiskais pārstāvis. Iesniegumam papildus pievieno šādus dokumentus: 1. likumiskā pārstāvja pārstāvības tiesības apliecinošu dokumentu (kopiju), ja asistenta pakalpojumu pieprasa personas likumiskais pārstāvis; 2. VDEĀVK atzinumu, ja šī informācija nav pieejama pašvaldību informācijas sistēmā, ja pakalpojumu pieprasa bērnam no piecu līdz 18 gadu vecumam; 3. darba devēja apliecinājumu, ka persona ir darba ņēmējs pie attiecīgā darba devēja (ja persona strādā); 4. saimnieciskās darbības veicēja pašapliecinājumu par saimnieciskās darbības izpildei veicamajām darbībām, ja persona veic saimniecisko darbību; 5. Latvijas Paralimpiskās komitejas apliecinājumu, ka persona nodarbojas ar paraolimpisko sportu, ja persona piedalās nacionālajās vai starptautiskajās paraolimpiskajās sacensībās; 6. brīvprātīgā darba organizētāja un brīvprātīgā darba veicēja līguma kopiju par brīvprātīgā darbu, uzrādot oriģinālu, ja dokumenti tiek iesniegti klātienē, ja persona veic brīvprātīgā darbu; 7. kapitālsabiedrības apliecinājumu, ja persona ir ievēlēta valdē un ja šī informācija nav pieejama Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā; 8. biedrības vai nodibinājuma apliecinājumu, ja persona ir ievēlēta valdē un ja šī informācija nav pieejama Biedrību un nodibinājumu reģistrā; 9. izglītības iestādes apliecinājumu, ka persona apgūst attiecīgu izglītības programmu konkrētajā izglītības iestādē, ja persona mācās vai studē un ja šī informācija nav pieejama Valsts izglītības informācijas sistēmā; 10. dienas aprūpes centra vai specializētās darbnīcas apliecinājumu, ja persona apmeklē attiecīgās institūcijas un ja šī informācija nav pieejama Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammā SOPA; 11. ģimenes (vispārējās prakses) ārsta vai ārstējošā ārsta apliecinājumu, ka persona ne retāk kā reizi nedēļā saņem ārsta nozīmētas medicīniskas hemodialīzes vai ķīmijterapijas procedūras, ja minētā informācija nav pieejama Invaliditātes informatīvajā sistēmā. Apstrāde. Ja pakalpojums tiek pieprasīts pilngadīgai personai, tad pēc iesnieguma saņemšanas sociālais dienests klātienē novērtē personas mobilitātes spējas un pakalpojuma nepieciešamību, izmantojot vienotus kritērijus, kas ir noteikti Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumu Nr. 316 1. pielikumā. Pakalpojuma saņemšana. Lēmumu par pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pakalpojumu pašvaldības sociālais dienests pieņem viena mēneša laikā. Pēc lēmuma pieņemšanas, sociālais dienests slēdz uzņēmuma līgumu ar asistentu un personu ar invaliditāti. Līgumā nosaka pakalpojuma apjomu, tā sniegšanas periodu un kārtību, līdzēju tiesības, pienākumus un atbildību, norēķinu kārtību un citus būtiskus jautājumus, kas saistīti ar pakalpojuma sniegšanu, kā arī līguma izbeigšanas nosacījumus. Atgādinājums - nepilngadīgām personām ar invaliditāti no 5 – 18 gadiem ir tiesības saņemt pakalpojumu, ja ir izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (VDEĀVK) atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem – konstantu apjomu 80 stundas mēnesī; Pilngadīgām personām ar I vai II invaliditātes grupu sociālais dienests novērtē asistenta pakalpojuma nepieciešamību un atbalsta intensitāti un nosaka asistenta pakalpojuma apjomu, ja personai ir redzes, kustību vai garīga rakstura funkcionēšanas ierobežojumi vai VDEĀK ir noteikusi medicīniskas indikācijas vieglā automobiļa speciālai pielāgošanai un pabalsta saņemšanai transporta izdevumu kompensēšanai un asistents nepieciešams tādu darbību veikšanai ārpus mājokļa, kuras persona funkcionēšanas ierobežojumu dēļ nevar veikt patstāvīgi.

  • 1.
    Pārsūdzēšana

    Sociālā dienesta vai Sociālā dienesta sociālā darbinieka pieņemto lēmumu var apstrīdēt Kuldīgas novada domē. Kuldīgas novada domes pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā likumā noteiktajā kārtībā.

  • 1.
    Kontaktinformācija
    Nosaukums:
    Kuldīgas novada pašvaldība
    Reģistrācijas numurs:
    90000035590
    Papildu informācija:
    pakalpojumu nodrošina Kuldīgas novada pašvaldības aģentūra “Sociālais dienests”, adrese: Dzirnavu iela 9, Kuldīga, Kuldīgas novads, LV-3301; tālruņa numurs: (+371) 63350107