Slimības lapa un rīcība saslimšanas gadījumā

Informācija atjaunota 12.12.2023

Ja Jums ir gadījies saslimt, vai saslimis Jūsu bērns, tad jāvēršas pie sava vai bērna ģimenes ārsta. Ja ārsts nav pieejams, tad jāvēršas pie dežūrārsta tuvākajā ārstniecības iestādē.

  • 1.
    Atrast palīdzību slimības vai traumas gadījumā

    Slimības, nelielas traumas gadījumā vai medicīniskas konsultācijas nepieciešamības gadījumā vērsties pēc palīdzības pie: • ģimenes ārsta; • dežūrārsta; • tiešās pieejamības speciālista, vai zvanīt uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni.

    Saistītie pakalpojumi:
  • 2.
    Saņemt darbnespējas lapu

    Darbnespējas lapas atvēršana, pagarināšana un noslēgšana nodrošina iespēju saņemt: • slimības lapu A (ilgums līdz 9 dienām, darbadevējs izmaksā slimības naudu); • slimības lapu B (no 10. dienas, iesniedzot iesniegumu VSAA izmaksā slimības pabalstu).

  • 3.
    Saņemt medicīnisku konsultāciju un palīdzību mājās

    Pieteikt mājas vizīti, ja nav iespējams ierasties pie ģimenes ārsta. Zvanīt uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni (ārpus ģimenes ārsta darba laika).

  • 4.
    Nodrošināties pret saslimšanas sarežģījumiem ceļojot

    Iegādāties Nacionālā veselības dienesta (NVD) Eiropas veselības apdrošināšanas karti (EVAK), lai nodrošinātu tiesības saņemt nepieciešamo vai neatliekamo veselības aprūpi tādā apjomā, kā tā tiek nodrošināta attiecīgās valsts iedzīvotājiem.

  • 5.
    Apskatīties cilvēkiem paredzēto zāļu cenas un lietošanas instrukcijas

    Uzzināt Latvijā reģistrēto zāļu cenas, informāciju par zāļu pieejamību, lietošanas instrukciju, un citu svarīgu informāciju.

  • 6.
    Ziņot par iespējamām zāļu blaknēm

    Ziņot par iespējamām zāļu blakusparādībām (blaknēm) jeb veselības traucējumiem, kuri radušies un, iespējams, saistīti ar lietotajām zālēm.