No 01.01.2025. portālā Latvija.gov.lv var pieslēgties tikai ar šādiem autentifikācijas līdzekļiem - eParaksts mobile, personas apliecību (eID karti), eParaksts karti, mobilās lietotnes Smart-ID kvalificēto versiju vai citu Eiropas Savienības dalībvalstu oficiālajiem identifikācijas līdzekļiem. Plašāka informācija pieejama rakstā .
Lai Kadastra informācijas sistēmā reģistrētu dabā esošu ēku, neierosinot tās kadastrālo uzmērīšanu, jāaizpilda un Valsts zemes dienestam (turpmāk – Dienests) jāiesniedz ēkas datu deklarācija. Dienests, pamatojoties uz ēkas datu deklarācijā norādītajām ziņām, reģistrē datus par ēkas tiesisko valdītāju vai lietotāju, ēku raksturojošos datus, izvietojumu zemes vienībā un nosaka tās kadastrālo vērtību. Gadījumā, ja ēka jau ir reģistrēta Kadastra informācijas sistēmā, taču tai nav reģistrēti visi nepieciešamie rādītāji kadastrālās vērtības aprēķināšanai, tad iesniedz ēkas datu deklarāciju, lai aktualizētu tās datus. Ēkas datus var aktualizēt, iesniedzot precizējošu deklarāciju tikai par ēku, kas Kadastra informācijas sistēmā reģistrēta uz deklarācijas pamata. Pakalpojums neietver ēkas kadastrālo uzmērīšanu. Uz ēkas datu deklarācijas pamata reģistrētus datus izmanto tikai nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības aprēķina vajadzībām, tos nevar izmantot īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā.
1. Informācija par pakalpojumu Detalizētāka informācija par pakalpojumu pieejama Dienesta tīmekļvietnē https://www.vzd.gov.lv/lv/pakalpojumi/EdraKdp2 Pēc klienta pieprasījuma sagatavo apliecinājumu par kadastra objekta reģistrāciju vai aktualizāciju. Apliecinājumu primāri sagatavo elektroniski bez droša elektroniskā paraksta un laika zīmoga. Ja apliecinājumu nepieciešams saņemt papīra formā, to sagatavo pēc klienta pieprasījuma, papildus piemērojot maksu par pakalpojuma saņemšanu klātienē. Ja apliecinājumu papīra formā nosūta pa pastu, pasūtījuma izpildes termiņā neieskaita piegādes laiku un papildus piemēro arī maksu par pasta sūtījuma noformēšanu un nosūtīšanu saskaņā ar pasta sūtījumu piegādātāja izcenojumiem. Administratīvo aktu sagatavo elektroniskā formā un, ja administratīvā akta nosūtīšana adresātam, izmantojot elektroniskās saziņas kanālus, nav iespējama, tad adresātam nosūtāmo eksemplāru sagatavo papīra formā. 2. Pakalpojuma pieprasīšana Pakalpojuma saņemšanai Jums jāiesniedz šādi dokumenti: - noteiktā kārtībā aizpildīta ēkas deklarācija un tās grafiskais pielikums; - pašvaldības būvvaldes vai citas institūcijas, kas veic būvvaldes funkcijas, izdots dokuments (izziņa, būvatļauja u.c.) par jaunbūvi, kurā norādīts būvniecības tiesiskais pamats un jaunbūves raksturojums, ja tāds ir pašvaldības rīcībā; - pilnvara, ja ierosinātājs ir pilnvarotā persona. 3. Pieprasījuma iesniegšana Pakalpojumu iespējams pasūtīt: – portālā Kadastrs.lv, izmantojot e-pakalpojumu “Pieteikums Valsts zemes dienesta pakalpojumam”. Šajā gadījumā pieprasījumu var neparakstīt ar elektronisko parakstu, jo ir veikta personas elektroniskā identifikācija. Pieprasījumam pievieno pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus (piemēram, pilnvarojuma dokumentu), kas noformēti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu; – nosūtot elektronisku iesniegumu (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu) uz jebkura Dienesta klientu apkalpošanas centra e-pasta adresi vai Dienesta oficiālo e-adresi. Elektroniski parakstītam iesniegumam jāpievieno normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā noformēti elektroniskie dokumenti, kuri nepieciešami pakalpojuma izpildei; - klātienē pēc iepriekšēja pieraksta jebkurā Dienesta klientu apkalpošanas centrā. Pasūtot pakalpojumu Dienesta klientu apkalpošanas centrā, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments - pase vai personas apliecība (ID karte), bet pilnvarotai personai - arī pilnvara; - pa pastu. 4. Pasūtījuma reģistrācija Pamatojoties uz Jūsu pieprasījumu, Dienesta darbinieks reģistrē pasūtījumu un sagatavo priekšapmaksas rēķinu par pakalpojumu. Rēķinu nosūtīsim Jums uz e-pasta adresi, ja pieprasījums būs saņemts elektroniski vai pa pastu. Veicot pieprasījumu Dienesta klientu apkalpošanas centrā, rēķinu saņemsiet pasūtījuma reģistrācijas brīdī. Gadījumā, ja izrakstīto priekšapmaksas rēķinu neapmaksāsiet 30 kalendāro dienu laikā pēc tā izrakstīšanas, uzskatīsim, ka Jūs atteicāties no pakalpojuma, un pasūtījumu anulēsim. 5. Pasūtījuma izpilde Dienests uzsāk pasūtījuma izpildi nākamajā darba dienā pēc tam, kad pieņemts pasūtījums un veikta priekšapmaksas rēķina apmaksa. Izpildes termiņš - 10 darba dienas. Dienesta pasūtījuma izpildes nosacījumus lūdzam skatīt saitē https://www.vzd.gov.lv/lv/vzdpin 6. Pakalpojuma saņemšana Pēc Jūsu pieprasījuma Dienests sagatavo un izsniedz apliecinājumu par ēkas reģistrāciju vai aktualizāciju Kadastra informācijas sistēmā. Pakalpojuma izpildes rezultātā sagatavoto dokumentu saņemsiet savā iesniegumā norādītajā veidā pēc tam, kad veikta gala rēķina apmaksa Dienesta klientu apkalpošanas centrā klātienē, izmantojot POS termināli, vai rēķina summa ir atzīta par saņemtu valsts budžetā. Pakalpojumu var saņemt: - portāla Kadastrs.lv sadaļā "Mans konts". Pakalpojuma saņēmējam datne portālā Kadastrs.lv būs pieejama 90 kalendārās dienas; - pa e-pastu vai e-adresē; - pa pastu uz iesniegumā norādīto adresi; - klātienē pēc iepriekšēja pieraksta jebkurā Dienesta klientu apkalpošanas centrā. Saņemot dokumentu Dienesta klientu apkalpošanas centrā, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments - pase vai personas apliecība (ID karte), bet pilnvarotai personai – arī pilnvara.
Dienesta reģionālās pārvaldes amatpersonas izdoto administratīvo aktu vai veikto faktisko rīcību var apstrīdēt, Dienestā iesniedzot Dienesta ģenerāldirektoram adresētu iesniegumu.
Pakalpojumu kanāli:
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00