1. Informācija par pakalpojumu
Detalizētāka informācija par pakalpojumu pieejama Dienesta tīmekļvietnē https://www.vzd.gov.lv/lv/pakalpojumi/njrknodeklaracijas
Pēc klienta pieprasījuma sagatavo apliecinājumu par kadastra objekta reģistrāciju vai aktualizāciju.
Apliecinājumu primāri sagatavo elektroniski bez droša elektroniskā paraksta un laika zīmoga. Ja apliecinājumu nepieciešams saņemt papīra formā, to sagatavo pēc klienta pieprasījuma, papildus piemērojot maksu par pakalpojuma saņemšanu klātienē. Ja apliecinājumu papīra formā nosūta pa pastu, pasūtījuma izpildes termiņā neieskaita piegādes laiku un papildus piemēro arī maksu par pasta sūtījuma noformēšanu un nosūtīšanu saskaņā ar pasta sūtījumu piegādātāja izcenojumiem.
Administratīvo aktu (piemēram, lēmumu par izpildes termiņa pagarinājumu vai atteikuma lēmumu) sagatavo elektroniskā formā un, ja administratīvā akta nosūtīšana adresātam, izmantojot elektroniskās saziņas kanālus, nav iespējama, tad adresātam nosūtāmo eksemplāru sagatavo papīra formā.
2. Pakalpojuma saņēmēji
Pakalpojumu var saņemt:
1) ēkas īpašnieks, ja tāda nav - tiesiskais valdītājs vai apbūves tiesīgais, ja nedzīvojamā ēka uzcelta uz apbūves tiesības, kas ierakstīta zemesgrāmatā, pamata;
2) kopīpašuma gadījumā – visi kopīpašnieki kopā vai kāds no kopīpašniekiem uz pilnvarojuma pamata. Izņēmums: attiecībā uz ēkas pirmreizējo reģistrāciju Kadastrā - jebkurš no nekustamā īpašuma īpašniekiem vai, ja tāda nav - tiesiskajiem valdītājiem;
3) persona, kurai ar tiesas nolēmumu ir atzītas īpašuma tiesības;
4) persona, kura iesniegumā zvērinātam notāram ir izteikusi gribu pieņemt mantojumu, uzrādot šā iesnieguma norakstu;
5) persona, kurai šādas tiesības vai pienākumus noteikusi tiesa;
6) iepriekš minēto personu pilnvarota persona.
3. Iesniedzamie dokumenti
Lai saņemtu pakalpojumu, jāiesniedz šādi dokumenti.
1. Nepabeigtas jaunbūves deklarācija, kurai pievieno:
1.1. ēkas novietojuma izpildmērījuma plānu, kurā norādīta ēkas kontūra un tas izgatavots atbilstoši Ministru kabineta 2012.gada 24.aprīļa noteikumos Nr.281 “Augstas detalizācijas topogrāfiskās informācijas un tās centrālās datubāzes noteikumi” noteiktajām prasībām. Izpildmērījuma plānu vēlams iesniegt vektordatu formātā (piemēram, DGN vai DWG), ko parakstījis izpildmērījuma plāna sagatavotājs ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu. Ja to nav iespējams iesniegt vektordatu formā, to var iesniegt PDF formātā vai papīra dokumenta veidā, kas noformēts atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;
1.2. ēkas fotoattēlu par faktisko situāciju, kas uzņemts dienā, kurā iegūti deklarācijā norādītie ēkas dati;
1.3. būvatļauju, ja tā nav būvniecības informācijas sistēmā;
1.4. ja iesniegtajā būvatļaujā vai būvniecības informācijas sistēmā nav informācijas par ēkas galveno lietošanas veidu, kas noteikts atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 12.jūnija noteikumiem Nr.326 “Būvju klasifikācijas noteikumi”, papildus iesniedz būvvaldes vai citas institūcijas, kas pilda būvvaldes funkcijas, izdotu vai apstiprinātu dokumentu, kas satur informāciju par ēkas galveno lietošanas veidu.
Nepabeigtas jaunbūves deklarācijas veidlapa un tās aizpildīšanas kārtība publicēta Dienesta tīmekļvietnē https://www.vzd.gov.lv/lv/veidlapas-pakalpojumu-sanemsanai
2. Pilnvarojuma dokuments, ja ierosinātājs ir pilnvarotā persona.
4. Pieprasījuma iesniegšana
Pakalpojumu var pasūtīt:
– portālā Kadastrs.lv izmantojot e–pakalpojumu “Pieteikums Valsts zemes dienesta pakalpojumam”, iesniedzot nepabeigtas jaunbūves deklarāciju un tai pievienotos dokumentus elektronisku dokumentu veidā, kas ir parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu;
– Dienesta oficiālajā e–adresē, iesniedzot nepabeigtas jaunbūves deklarāciju un tai pievienotos dokumentus elektronisku dokumentu veidā, kas ir parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu;
– pa e-pastu, uz jebkura Dienesta klientu apkalpošanas centra e-pasta adresi, nosūtot nepabeigtas jaunbūves deklarāciju un tai pievienotos dokumentus elektronisku dokumentu veidā, kas ir parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu;
– klātienē pēc iepriekšēja pieraksta jebkurā Dienesta klientu apkalpošanas centrā, uzrādot personu apliecinošu dokumentu – pasi vai personas apliecību (ID karti), bet pilnvarotai personai – arī pilnvarojuma dokumentu;
– pa pastu, uz jebkura Dienesta klientu apkalpošanas centra pasta adresi, nosūtot nepabeigtas jaunbūves deklarāciju un pievienojot pakalpojuma izpildei nepieciešamo dokumentu atvasinājumus, kas apliecināti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam.
5. Pasūtījuma reģistrācija, apmaksa un izpilde
Pamatojoties uz Jūsu pieprasījumu, Dienesta darbinieks reģistrē pasūtījumu un sagatavo priekšapmaksas rēķinu par pakalpojumu, ko Jums nosūtīsim uz e–pasta adresi.
Veicot pieprasījumu Dienesta klientu apkalpošanas centrā priekšapmaksas rēķinu saņemsiet pasūtījuma reģistrācijas brīdī.
Priekšapmaksas rēķins par Dienesta pakalpojumu 30 kalendāro dienu laikā pēc rēķina sagatavošanas jāapmaksā kredītiestādē, pastā vai ar internetbankas starpniecību. Gadījumā, ja sagatavoto priekšapmaksas rēķinu neapmaksāsiet 30 kalendāro dienu laikā pēc tā izrakstīšanas, uzskatīsim, ka Jūs atteicāties no pakalpojuma, un pasūtījumu anulēsim.
Dienests uzsāk pasūtījuma izpildi nākamajā darba dienā pēc tam, kad pieņemts pasūtījums un ir veikta priekšapmaksas rēķina apmaksa.
Ja pasūtījuma reģistrācijas laikā nav iespējams noteikt precīzu samaksu par pakalpojumu, tad atlīdzībai par pasūtījuma izpildi tiek sagatavots gala rēķins pēc faktiski veiktā darba apjoma.
Gala rēķinu par izpildīto pasūtījumu nosūtīsim Jums pa e–pastu vai informēsim Jūs īsziņas veidā, nosūtot informāciju uz Jūsu tālruni.
Dienestā ierosināta pasūtījuma izpildes nosacījumus lūdzam skatīt Dienesta tīmekļvietnē saitē https://www.vzd.gov.lv/lv/vzdpin
Izpildes termiņš: 10 darba dienas
6. Pasūtījuma saņemšana
Pēc Jūsu pieprasījuma Dienests var sagatavot apliecinājumu par nepabeigtas jaunbūves reģistrāciju vai tās datu aktualizāciju Kadastrā un izsniegt nepabeigtas jaunbūves deklarācijā norādītajā veidā pēc tam, kad veikta gala rēķina (ja tāds tiks sagatavots) apmaksas un rēķina summa ir atzīta par saņemtu valsts budžetā.
Pakalpojumu var saņemt:
– portāla Kadastrs.lv sadaļā "Mans konts". Pakalpojuma saņēmējam datne portālā Kadastrs.lv būs pieejama 90 kalendārās dienas;
– pa e-pastu vai e-adresē;
– pa pastu uz nepabeigtas jaunbūves deklarācijā norādīto adresi;
– klātienē pēc iepriekšēja pieraksta jebkurā Dienesta klientu apkalpošanas centrā, uzrādot personu apliecinošu dokumentu – pasi vai personas apliecību (ID karte), bet pilnvarotajai personai – arī pilnvaru.