No 01.01.2025. portālā Latvija.gov.lv var pieslēgties tikai ar šādiem autentifikācijas līdzekļiem - eParaksts mobile, personas apliecību (eID karti), eParaksts karti, mobilās lietotnes Smart-ID kvalificēto versiju vai citu Eiropas Savienības dalībvalstu oficiālajiem identifikācijas līdzekļiem. Plašāka informācija pieejama rakstā .
Pēc Jūsu pieprasījuma, Valsts zemes dienests (turpmāk – Dienests) sagatavo kadastra dokumenta statusam atbilstošu kadastrālās uzmērīšanas lietu, neapsekojot ēku vai telpu grupu apvidū, šādos gadījumos: 1. aktuālu telpu grupas kadastrālās uzmērīšanas lietu sagatavo no kadastra dokumentam atbilstošas ēkas kadastrālās uzmērīšanas lietas pēc kadastrālās uzmērīšanas darbu veikšanas ēkā. Telpu grupas plānu sagatavo no digitālā veidā vektordatu formā sagatavota ēkas stāva plāna atbilstoši ēkas stāva plānā esošai informācijai par telpu grupu; 2. aktuālu ēkas kadastrālās uzmērīšanas lietu sagatavo, ja ir veikta ēkas kadastrālā uzmērīšana, un kopš pēdējās kadastrālās uzmērīšanas: 2.1. ir mainījušies tikai tie ēku raksturojošie dati, kas nav saistīti ar būvdarbu veikšanu ēkā (piemēram, aktualizēts ēkas/telpu grupas lietošanas veids, labiekārtojumi, ēkas vai telpu nosaukumi); 2.2. nav mainījušies ēku (būvi) raksturojošie dati, bet sagatavotā kadastrālās uzmērīšanas lieta neatbilst kadastra dokumenta statusam, jo ēkas vai telpu grupas grafiskais plāns iepriekš sagatavots manuāli papīra formā. Šajā gadījumā Dienests grafisko plānu sagatavo digitālā veidā.
1. Informācija par pakalpojumu Detalizētāka informācija par pakalpojumu pieejama Dienesta tīmekļvietnē - https://www.vzd.gov.lv/lv/pakalpojumi/BTgkuls2 Ēkas vai telpu grupas kadastrālās uzmērīšanas lietas oriģinālu sagatavo tikai elektroniska dokumenta formā. Ja to nepieciešams saņemt papīra dokumenta formā, pēc klienta pieprasījuma papildus elektroniskam dokumentam Dienests var sagatavot un izsniegt arī elektroniskā dokumenta atvasinājumu papīra dokumenta formā, kas apliecināts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Dokumenta atvasinājumam papīra formā papildus piemēro maksu par pakalpojuma saņemšanu klātienē un par elektroniskā dokumenta kopijas sagatavošanu un apliecināšanu. Ja dokumenta atvasinājumu papīra formā nosūta pa pastu, pasūtījuma izpildes termiņā neieskaita piegādes laiku un papildus piemēro arī maksu par pasta sūtījuma noformēšanu un nosūtīšanu saskaņā ar pasta sūtījumu piegādātāja izcenojumiem. Administratīvo aktu (piemēram, atteikuma lēmumu) sagatavo elektroniskā formā un, ja administratīvā akta nosūtīšana adresātam, izmantojot elektroniskās saziņas kanālus, nav iespējama, tad adresātam nosūtāmo eksemplāru sagatavo papīra formā. 2. Pakalpojuma saņēmēji Pakalpojumu var pasūtīt: 1) būves, telpu grupas īpašnieks, ja tāda nav - tiesiskais valdītājs; 2) kopīpašuma gadījumā - visi kopīpašnieki kopā vai kāds no kopīpašniekiem uz pilnvarojuma pamata; 3) apbūves tiesīgais, ja uz apbūves tiesības, kas ierakstīta zemesgrāmatā, pamata uzcelta nedzīvojama ēka; 4) persona, kurai šādas tiesības vai pienākumus ir noteikusi tiesa vai kurai ar tiesas nolēmumu ir atzītas īpašuma tiesības; 5) persona, kura iesniegumā zvērinātam notāram ir izteikusi gribu pieņemt mantojumu, uzrādot šā iesnieguma norakstu; 6) valsts institūcija vai pašvaldība, kurai likumā par attiecīgā nekustamā īpašuma atsavināšanu sabiedrības vajadzībām uzlikts pienākums atsavinātos nekustamos īpašumus ierakstīt zemesgrāmatā; 7) cita persona, kurai likumā noteiktas šādas tiesības; 8) vietējā pašvaldība (ja tā nav kadastra subjekts), lai administrētu nekustamā īpašuma nodokli; 9) iepriekš minēto personu pilnvarota persona. 3. Iesniedzamie dokumenti Lai saņemtu pakalpojumu, ir jāiesniedz šādi dokumenti: – iesniegums par kadastrālās uzmērīšanas lietas sagatavošanu; – ja Kadastrā nav reģistrēti īpašuma tiesības apliecinoši dokumenti, tad iesniedz kādu no likumā “Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās” noteiktajiem dokumentiem, kas apliecina ēkas vai telpu grupas tiesisko iegūšanu; – iesnieguma par mantojuma pieņemšanu noraksts, ja persona iesniegumā zvērinātam notāram ir izteikusi gribu pieņemt mantojumu; – pilnvara, ja pasūtītājs ir īpašnieka vai tiesiskā valdītāja pilnvarotā persona. 4. Pieprasījuma iesniegšana Pakalpojumu iespējams pasūtīt: – portālā Kadastrs.lv, izmantojot e-pakalpojumu “Pieteikums Valsts zemes dienesta pakalpojumam”. Šajā gadījumā informācijas pieprasījumu var neparakstīt ar elektronisko parakstu, jo ir veikta personas elektroniskā identifikācija. Pieprasījumam pievieno pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus (piemēram, pilnvarojuma dokumentu), kas noformēti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu; – pa e-pastu, uz jebkura Dienesta klientu apkalpošanas centra (KAC) e-pasta adresi nosūtot iesniegumu un pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus elektronisku dokumentu formā, kas parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu; – Dienesta oficiālajā e-adresē, iesniedzot iesniegumu un pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus elektronisku dokumentu formā, kas parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu; – klātienē pēc iepriekšēja pieraksta jebkurā Dienesta KAC, uzrādot personu apliecinošu dokumentu – pasi vai personas apliecību (ID karti), bet pilnvarotai personai – arī pilnvarojuma dokumentu. Pasūtot pakalpojumu klātienē Dienesta KAC, iesniegumu par pakalpojumu var noformēt klientu apkalpošanas konsultants. Persona uzrāda pakalpojuma izpildei nepieciešamo dokumentu oriģinālus; – pa pastu, uz jebkura Dienesta KAC pasta adresi nosūtot brīvas formas iesniegumu un pievienojot pakalpojuma izpildei nepieciešamo dokumentu atvasinājumus, kas apliecināti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam. 5. Pasūtījuma reģistrācija un izpilde Pamatojoties uz Jūsu pieprasījumu, Dienesta darbinieks reģistrē pasūtījumu un sagatavo priekšapmaksas rēķinu par pakalpojumu. Rēķinu nosūtīsim Jums uz e-pasta adresi, ja pieprasījums būs saņemts elektroniski vai pa pastu. Veicot pieprasījumu Dienesta KAC, rēķinu saņemsiet pasūtījuma reģistrācijas brīdī. Gadījumā, ja izrakstīto priekšapmaksas rēķinu neapmaksāsiet 30 kalendāro dienu laikā pēc tā izrakstīšanas, uzskatīsim, ka Jūs atteicāties no pakalpojuma un pasūtījumu anulēsim. Izpildes termiņš - 10 darba dienas Dienesta pasūtījuma izpildes nosacījumus lūdzam skatīt saitē https://www.vzd.gov.lv/lv/vzdpin 6. Pasūtījuma saņemšana Pakalpojuma izpildes rezultātā sagatavotos dokumentus saņemsiet savā iesniegumā norādītajā veidā un vietā: – portāla Kadastrs.lv sadaļā „Mans konts”. Pakalpojuma saņēmējam datne portālā Kadastrs.lv pieejama 90 kalendārās dienas; – oficiālās elektroniskās adreses kontā (ja tas aktivizēts); – pa pastu uz iesniegumā norādīto adresi (pasta izdevumus apmaksā klients); – klātienē pēc iepriekšēja pieraksta jebkurā Dienesta KAC. Pieteikšanās – zvanot uz Dienesta konsultatīvo tālruni 67038800 vai rakstot uz elektroniskā pasta adresi info@vzd.gov.lv. Saņemot dokumentu Dienesta KAC, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments – pase vai personas apliecība (ID karte), bet pilnvarotajai personai – arī pilnvara.
Dienesta reģionālās pārvaldes amatpersonas izdoto administratīvo aktu vai veikto faktisko rīcību var apstrīdēt, Dienestā iesniedzot Dienesta ģenerāldirektoram adresētu iesniegumu.
Pakalpojumu kanāli:
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00