Lai uzsāktu meklēšanu jāievada vismaz trīs simboli
Lūdzam sniegt atsauksmi par portāla darbību. Aizpildīt atsauksmju anketu
Būves un telpu grupas lietošanas veids raksturo to, kā šis objekts tiek izmantots jeb to, kādai funkcijai tas paredzēts. Būves un telpu grupas lietošanas veids ietekmē objekta kadastrālo vērtību, tāpēc ir būtiski, lai Kadastrā reģistrētie dati atbilstu to patiesajam lietošanas veidam. Pakalpojumu var pieprasīt, ja būvei vai telpu grupai nav veikta pārbūve, nav mainījies telpu vai telpu grupu savstarpējais sadalījums vai skaits, un mainīts tiek tikai lietošanas veids.
1. Informācija par pakalpojumu Detalizētāka informācija par pakalpojumu pieejama Valsts zemes dienesta (turpmāk – Dienests) tīmekļvietnē - https://www.vzd.gov.lv/lv/pakalpojumi/BTglvaKd2 Pēc klienta pieprasījuma sagatavo apliecinājumu par kadastra objekta reģistrāciju vai aktualizāciju. Apliecinājumu primāri sagatavo elektroniski bez droša elektroniskā paraksta un laika zīmoga. Ja apliecinājumu nepieciešams saņemt papīra formā, to sagatavo pēc klienta pieprasījuma, papildus piemērojot maksu par pakalpojuma saņemšanu klātienē. Ja apliecinājumu papīra formā nosūta pa pastu, pasūtījuma izpildes termiņā neieskaita piegādes laiku un papildus piemēro arī maksu par pasta sūtījuma noformēšanu un nosūtīšanu saskaņā ar pasta sūtījumu piegādātāja izcenojumiem. Administratīvo aktu sagatavo elektroniskā formā un, ja administratīvā akta nosūtīšana adresātam, izmantojot elektroniskās saziņas kanālus, nav iespējama, tad adresātam nosūtāmo eksemplāru sagatavo papīra formā. 2. Pakalpojuma saņēmēji Pakalpojumu var pasūtīt: 1) būves vai telpu grupas īpašnieks vai, ja tāda nav - tiesiskais valdītājs vai apbūves tiesīgais; 2) kopīpašuma gadījumā – jebkurš no īpašniekiem vai, ja tāda nav, tiesiskajiem valdītājiem vai apbūves tiesīgajiem; 3) persona, kurai ar tiesas nolēmumu ir atzītas īpašuma tiesības; 4) persona, kura iesniegumā zvērinātam notāram ir izteikusi gribu pieņemt mantojumu, uzrādot šā iesnieguma norakstu; 5) vietējā pašvaldība (ja tā nav kadastra subjekts), lai administrētu nekustamā īpašuma nodokli; 6) persona, kurai šādas tiesības vai pienākumus noteikusi tiesa; 7) cita persona, kurai likumā noteiktas šādas tiesības; 8) iepriekšminēto personu pilnvarota persona. 3. Iesniedzamie dokumenti A. Būvniecības informācijas sistēmā (BIS) būvniecības procesa ietvaros iesniegts un pašvaldības būvvaldes vai citas institūcijas, kas veic būvvaldes funkcijas, akceptēts iesniegums (paskaidrojuma raksts, kas vienlaikus uzskatāms par iesniegumu ierosināt būves datu aktualizāciju Kadastrā). B. Dienestā iesniegts iesniegums un pakalpojuma izpildei nepieciešamie dokumenti: 1) ja būve vai telpu grupa nav reģistrēta zemesgrāmatā un Kadastrā nav norādīti īpašuma tiesības apliecinoši dokumenti, tad jāuzrāda viens no likumā “Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās” noteiktajiem dokumentiem, kas apliecina būves (telpu grupas) tiesisku iegūšanu; 2) normatīvajos aktos noteiktā kārtībā izdots vai apstiprināts valsts vai pašvaldības iestādes dokuments, kas satur norādes par būves vai telpu grupas lietošanas veidiem; 3) ja fiziskā persona ēkas (būves) ieguvusi darījuma rezultātā vai mantošanas ceļā pēc 1993.gada 4.aprīļa, jāuzrāda dokumentus, kas apliecina, ka atsavinātājs (pārdevējs) vai citi iepriekšējie atsavinātāji ir bijuši būves īpašnieki pirms 1993.gada 5.aprīļa; 4) iesnieguma par mantojuma pieņemšanu noraksts, ja persona iesniegumā zvērinātam notāram ir izteikusi gribu pieņemt mantojumu; 5) pilnvara, ja ierosinātājs ir pilnvarotā persona. 4. Pieprasījuma iesniegšana Pakalpojumu var pasūtīt: – autentificējoties BIS konkrētas būvniecības lietas ietvaros un aizpildot paskaidrojuma rakstu, kas vienlaikus uzskatāms par iesniegumu ierosināt būves datu aktualizāciju Kadastrā; – portālā Kadastrs.lv, izmantojot e-pakalpojumu “Pieteikums Valsts zemes dienesta pakalpojumam”. Šajā gadījumā pieprasījumu var neparakstīt ar elektronisko parakstu, jo ir veikta personas elektroniskā identifikācija. Pieprasījumam pievieno pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus (piemēram, pilnvarojuma dokumentu), kas noformēti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu; – Dienesta oficiālajā e-adresē, iesniedzot iesniegumu un pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus elektronisku dokumentu formā, kas parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu; – pa e-pastu, uz jebkura Dienesta klientu apkalpošanas centra (KAC) e-pasta adresi nosūtot iesniegumu un pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus elektronisku dokumentu formā, kas parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu; – klātienē pēc iepriekšēja pieraksta jebkurā Dienesta KAC, uzrādot personu apliecinošu dokumentu – pasi vai personas apliecību (ID karti), bet pilnvarotai personai – arī pilnvaru. Pasūtot pakalpojumu klātienē Dienesta KAC, iesniegumu par pakalpojumu var noformēt klientu apkalpošanas konsultants. Persona uzrāda pakalpojuma izpildei nepieciešamo dokumentu oriģinālus; – pa pastu uz jebkura Dienesta KAC pasta adresi, nosūtot brīvas formas iesniegumu un pievienojot pakalpojuma izpildei nepieciešamo dokumentu atvasinājumus, kas apliecināti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam. Pieprasot pakalpojumu (izņemot BIS), norādiet, vai vēlaties bez papildu maksas saņemt datu reģistrācijas apliecinājumu un tā saņemšanas veidu. 5. Pasūtījuma apmaksa un izpilde Rēķinu par Dienesta pakalpojumu: 1. saņem: – pa e-pastu, ja pakalpojums pieprasīts elektroniski vai pa pastu; – BIS, ja pakalpojums pieprasīts šajā sistēmā; – pasūtījuma reģistrācijas brīdī, ja pakalpojumu pieprasa Dienesta KAC. 2. apmaksā 30 kalendāro dienu laikā pēc rēķina izrakstīšanas: – kredītiestādē, pastā vai ar internetbankas starpniecību; – BIS; – Dienesta KAC ar maksājumu karti, izmantojot POS termināli. Dienests uzsāk pasūtījuma izpildi nākamajā darba dienā pēc tam, kad pieņemts pasūtījums un veikta priekšapmaksas rēķina apmaksa. Ja Dienestam pasūtījuma izpildei trūkst kāds no nepieciešamajiem dokumentiem un tie nav pieejami BIS, tad Dienests par to informē klientu uz viņa norādīto e-pasta adresi vai oficiālo e-adresi. Dienesta pasūtījuma izpildes nosacījumus lūdzam skatīt saitē https://www.vzd.gov.lv/lv/vzdpin BIS ierosināta Dienesta pasūtījuma izpildes nosacījumus lūdzam skatīt saitē https://www.vzd.gov.lv/lv/bispin 6. Pasūtījuma saņemšana Pēc klienta pieprasījuma (izņemot BIS) Dienests sagatavo apliecinājumu par kadastra objekta datu reģistrāciju/aktualizāciju Kadastrā un izsniedz iesniegumā norādītajā veidā: – portāla Kadastrs.lv sadaļā „Mans konts” (pakalpojuma saņēmējam pievienotā datne portālā Kadastrs.lv būs pieejama 90 kalendārās dienas); – uz klienta oficiālo e-adresi (ja tā aktivizēta); – uz klienta e-pasta adresi; – klātienē pēc iepriekšēja pieraksta jebkurā Dienesta KAC, uzrādot personu apliecinošu dokumentu - pasi vai personas apliecību (ID karti), bet pilnvarotai personai - arī pilnvaru; – pa pastu (pasta izdevumus sedz klients).
Dienesta reģionālās pārvaldes amatpersonas izdoto administratīvo aktu vai veikto faktisko rīcību var apstrīdēt, Dienestā iesniedzot Dienesta ģenerāldirektoram adresētu iesniegumu.
Pakalpojumu kanāli:
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00
Mūsu portālā tiek izmantotas sīkdatnes. Nospiežot pogu “Piekrist visam” Jūs atļaujat to izmantošanu. Uzzini vairāk!