Atpakaļ

Eiropas profesionālās kartes izsniegšana profesionālai darbībai māsas profesijā

Veselības inspekcija

Informācija atjaunota 28.04.2025.

Nospiežot pogu "Pieprasīt pakalpojumu", Jūs tiksiet pārvirzīts uz e-adresi
Citi Saņēmēji
Maksas pakalpojums

Veselības inspekcija nodrošina Eiropas profesionālās kartes (turpmāk - EPK) pieteikumu saņemšanu, izskatīšanu, tās apstrādi un turpmāku virzību reglamentētajā māsas profesijā. EPK ir elektronisks dokuments, kas ir līdzvērtīgs lēmumam par profesionālās kvalifikācijas atzīšanu. EPK var pieteikties ES pilsoņi, kuriem citā ES dalībvalstī ir tiesības veikt profesionālo darbību vai ir iegūta profesionālā kvalifikācija. Lai profesionālās kvalifikācijas atzīšanas pretendentiem būtu pieejama informācija par viņu tiesībām un pienākumiem, ir pieejama atjaunotā Rokasgrāmata "Viss, kas jāzina par profesionālo kvalifikācijas atzīšanu" direktīvas 2005/36/EK lietotājiem, kurā skaidrotas direktīvas 2005/36/EK prasības un to piemērošana. Lietotāja rokasgrāmatas tulkojums pieejams visās oficiālajās ES valodās, un ir pieejams vietnē: https://ec.europa.eu/growth/single-market/services/free-movement-professionals/ Eiropas profesionālās kartes priekšrocības: • Jūsu izcelsmes valsts iestādes palīdzēs jums sagatavot pieteikumu un pārbaudīs, vai tas ir pareizs un aizpildīts pilnīgi. Tās arī apliecinās jūsu dokumentu autentiskumu un derīgumu. • Gatavojot nākamos iesniegumus, jums nebūs dokumenti augšup jāielādē atkal. • Ja uzņemošās valsts atbildīgās iestādes neizskata jūsu pieteikumu noteiktajā termiņā, kvalifikācija tiks atzīta automātiski, un jūs varēsit izveidot EPK sertifikātu savā tiešsaistes kontā. EPK izdošanas procedūra Veselības inspekcija, kā pretendenta izcelsmes dalībvalsts kompetentā iestāde: • saņemot pretendenta EPK pieteikumu Iekšējā tirgus informācijas sistēmā (turpmāk - IMI), vienas nedēļas laikā apstiprina pieteikuma saņemšanu, pārbauda dokumentu kopas pilnīgumu un, informē pretendentu par trūkstošiem dokumentiem (ja tādi ir) un par samaksu; • viena mēneša laikā, pēc visu trūkstošo dokumentu saņemšanas, pārbauda pretendenta iesniegto dokumentu atbilstību Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un apliecina autentiskumu un derīgumu, EPK pieteikumu nosūta uzņemošās valsts kompetentajai iestādei. Veselības inspekcija, kā uzņēmēja dalībvalsts kompetentā iestāde, saņemot pretendenta EPK pieteikumu IMI, vienas nedēļas laikā pārbauda visas dokumentu kopas pilnīgumu un atbilstību Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, ja nepieciešams, pieprasa tās valsts kompetentajai iestādei, kurā pretendentam ir tiesības veikt profesionālo darbību māsas profesijā, un pretendentam iesniegt trūkstošos dokumentus un informē pretendentu par samaksu: 1) viena mēneša laikā, pēc visu trūkstošo dokumentu saņemšanas, izdod: • EPK karti īslaicīgu pakalpojumu sniegšanai, • EPK pastāvīgai profesionālai darbībai, • pagarina EPK derīguma termiņu īslaicīgu profesionālo pakalpojumu; 2) divu mēnešu laikā, kad ir nepieciešams piemērot adaptācijas periodu vai zināšanu pārbaudi. Gadījumos, ja Veselības inspekcija divu mēnešu noteiktajā termiņā nav pieņēmusi lēmumu par kvalifikācijas pārbaudes veikšanu īslaicīgu pakalpojumu sniedzējam, IMI sistēma automātiski automātiski izdos EPK, ko Veselības inspekcija reģistrē IMI sistēmā statusā, kas līdzvērtīga Veselības inspekcijas izdotajai EPK. EPK ir spēkā: • uz nenoteiktu laiku, ja pretendēts vēlas apmesties jaunajā valstī uz pastāvīgu dzīvi, • 12 mēnešus, ja pretendents sniedz pakalpojumus īslaicīgi.

Pakalpojumu kanāli: