Pamācība e-rēķinu izmantošanā skatāma šajā video .
Dzīvojamo māju pārvaldīšanas tiesību pārņemšanā ir trīs posmi: 1. Dzīvokļu īpašnieki pieņem lēmumu par dzīvojamās mājas pārņemšanu. Īpašuma departamentā iesniedz ar Rīgas valstspilsētas pašvaldības Mājokļu un vides departamenta ( turpmāk - Departaments) metodisko palīdzību sagatavotos tam nepieciešamos dokumentus. 2. Īpašuma departaments sagatavo Rīgas domes priekšsēdētāja rīkojumu par mājas pārņemšanu un nodošanas-pārņemšanas Aktu, kā arī organizē tā parakstīšanu. 3. Īpašuma departaments un dzīvokļu īpašnieku pārstāvis paraksta nodošanas-pārņemšanas Aktu un dzīvokļu īpašnieki pārņem mājas pārvaldīšanas tiesības. Īpašuma departaments veic izmaiņas Zemesgrāmatā. Ne vēlāk kā viena mēneša laikā no dzīvojamās mājas pārņemšanas dienas pārvaldnieks nodod sabiedrībai vai pilnvarotajai personai Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā noteiktos ar dzīvojamās mājas pārvaldīšanu saistītos dokumentus un tiesības, kā arī neizlietotos mājas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas līdzekļus. Departaments piedalās dzīvojamās mājas pārņemšanas procesa 1. posma realizācijā: 1. Pieņem pieteikumu par dzīvojamās mājas pārvaldīšanas tiesību nodošanu. Pieteikumā jānorāda dzīvokļu īpašnieku sabiedrības vai ar dzīvokļu īpašnieku savstarpēju līgumu pilnvarotās personas kontakttālrunis un/vai e-pasta adrese, kā arī jāpievieno nepieciešamie dokumenti. 2. Pēc dzīvokļu īpašnieku kopības lēmuma un pieteikuma saņemšanas 2 darba dienu laikā informē par pieteikuma saņemšanu Rīgas pašvaldības dzīvojamo māju privatizācijas komisiju un dzīvojamās mājas pašreizējo pārvaldnieku, nosūtot tiem kopības lēmuma pieņemšanas protokola kopiju. 3. Pieprasa: 3.1.Pārvaldnieka informāciju par dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku un īrnieku parādiem, par mājai izveidotajiem uzkrājumiem, veiktajiem, bet neapmaksātajiem remontdarbiem, kas veikti saskaņā ar dzīvokļu īpašnieku kopības lēmumu vai avārijas situācijas novēršanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām, par neizīrētajiem dzīvokļiem un neiznomātajām telpām, par tiesā celtajām prasībām; 3.2. no Rīgas pašvaldības dzīvojamo māju privatizācijas komisijas pārskatu par dzīvokļa īpašumiem dzīvojamajā mājā, to īpašniekiem un īrniekiem, Komisijas rīcībā esošo konkrētajai dzīvojamai mājai funkcionāli nepieciešamā zemesgabala robežu plānu un būves kadastrālās uzmērīšanas lietas kopiju vai būves tehniskās inventarizācijas lietas kopiju. 4. Pēc minētās informācijas un dokumentu saņemšanas 4 darba dienu laikā pārbauda iesniegtā dzīvokļu īpašnieku lēmuma tiesiskumu, pārliecinoties, vai kopības lēmumu ir pieņēmuši dzīvokļu īpašnieki, kas par tādiem ir ierakstīti zemesgrāmatā, vai ir bijis nepieciešamais kvorums un vai "par" ir nobalsojis nepieciešamais dzīvokļu īpašnieku skaits pieteikumā un nepieciešamo dokumentu atbilstību normatīvo aktu prasībām un iesniedz Īpašuma departamentam pieteikumu, tam pievienotos dokumentus un pārējos nepieciešamos dokumentus.
Pakalpojumu kanāli: