VISPĀRĒJA INFORMĀCIJA
Pretendentam būs jāiesniedz informācija par mājsaimniecības ienākumiem 2024. gadā. Dzīvokļus izīrēs mājsaimniecībām (ietverot visus pieaugošos), kuru kopējie mēneša bruto (pirms nodokļu nomaksas) vidējie ienākumi (alga, pabalsti, ieņēmumi no saimnieciskās darbības u.c.):
nepārsniedz 2896 eiro divu istabu dzīvoklim;
nepārsniedz 4433 eiro trīs un vairāk istabu dzīvoklim.
Vispārējs nosacījums – personas un/vai mājsaimniecības īpašumā nav citas dzīvojamās telpas Valmieras novada pašvaldības administratīvajā teritorijā.
Dzīvokļus izīrēs kvalificētiem speciālistiem (un mājsaimniecībai), kuri nodarbināti kādā no pašvaldības attīstības programmā ietvertajām attīstāmajām nozarēm:
apstrādes rūpniecība,
militāro kaujas transportlīdzekļu ražošana,
informācijas un komunikāciju pakalpojumi,
profesionālie, zinātniskie un tehniskie pakalpojumi,
valsts pārvalde un aizsardzība,
izglītība,
veselības un sociālā aprūpe,
māksla, izklaide un atpūta.
Ja prioritāro nozaru grupā nepieteiksies pietiekams skaits īrnieku, īres tiesības varēs iegūt arī:
- mājsaimniecība, kurā dzīvo vairākas personas un kuras apgādībā ir vismaz trīs bērni vecumā līdz 24 gadu vecumam, kuri ir pirmskolas vecumā vai iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību;
- mājsaimniecība, kurā dzīvo persona un kuras apgādībā ir vismaz viens bērns vecumā līdz 24 gadu vecumam, kurš ir pirmskolas vecumā vai iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību;
- mājsaimniecība, kurā dzīvo persona ar invaliditāti.
Jāņem vērā, ka trīs un vairāk istabu dzīvokļi ir pieejami mājsaimniecībām, kuras veido vismaz divas personas.
LAI PIETEIKTOS PRETENDENTU RINDĀ, sākot ar 2025. gada 15. aprīļa plkst. 9.00, interesentiem jāiesniedz Valmieras novada pašvaldībā šādi dokumenti:
- rakstveida vai elektroniski sagatavots iesniegums, ko paraksta (rakstiski vai elektroniski ar drošu elektronisko parakstu) visas mājsaimniecībā esošās pilngadīgās personas;
- Valsts ieņēmumu dienesta vai līdzvērtīgas ārvalstu nodokļu administrācijas izziņa par mājsaimniecības 2024. gadā kopējiem mēneša bruto vidējiem ienākumiem, par kuriem maksāts iedzīvotāju ienākumu nodoklis;
- darba devēja ne vairāk kā pirms diviem mēnešiem izsniegta izziņa par kvalificētā speciālista darba tiesiskajām attiecībām, ja vēlas izmantot prioritātes iespēju;
- ģimenēm ar bērniem, kuru mājsaimniecībā nedzīvo kvalificēts speciālists prioritārajās nozarēs, jāiesniedz izziņa no izglītības iestādes, ja bērns neiegūst izglītību Valmieras novada pašvaldības izglītības iestādēs.
Dokumentus var iesniegt:
- nosūtot uz elektronisko pasta adresi pasts@valmierasnovads.lv vai Pašvaldības oficiālo e-adresi, parakstītus ar drošu elektronisko parakstu;
- Valmieras novada pašvaldībā klātienē tās apkalpošanas centros.
Pieteikumu iesniedzot klātienē, tas tiek reģistrēts, nevis pēc iesniedzēja ierašanās laika, bet rindas kārtībā, kādā klientu apkalpošanas speciālists veic pieteikuma apstrādi un personu apliecinošu dokumentu pārbaudi. Informējam, ka, izvēloties pieteikumu iesniegt klātienē, jārēķinās ar to, ka pieteikumu apstrāde var prasīt ilgāku laiku, nekā tas būtu elektroniski!
Saņemtos pieteikumus viena mēneša laikā izskatīs pašvaldības Dzīvokļu komisija un sniegs informāciju par pieņemto lēmumu. Visiem dokumentiem jābūt sagatavotiem un iesniegtiem, lai pieteikumu sāktu izskatīt un mājsaimniecību iekļautu elektroniskajā reģistrā. Prioritārajā grupā iesniegumus reģistrēs, ievērojot attīstāmās nozaru grupas un atbilstoši secībai, kādā tie iesniegti. Savukārt mājsaimniecības elektroniskā reģistra vispārējā grupā reģistrēs atbilstoši secībai, kādā ir saņemti iesniegumi.
Elektroniskais reģistrs būs publiski pieejams tīmekļvietnes www.valmierasnovads.lv sadaļā “Pašvaldība–Pakalpojumi–Nekustamais īpašums”. Svarīgi ņemt vērā, ka pirms dzīvojamās telpas īres līguma slēgšanas notiks atkārtota iesniegto dokumentu pārbaude, lai izvērtētu, vai mājsaimniecība joprojām atbilst noteikumos minētajiem kritērijiem.
Dzīvokļu komisija pārbauda, vai mājsaimniecība ir iesniegusi visus nepieciešamos dokumentus. Ja komisija konstatē, ka mājsaimniecība nav norādījusi visu nepieciešamo informāciju vai nav iesniegusi visus nepieciešamos dokumentus, tā informē mājsaimniecību par nepieciešamību iesniegt trūkstošo informāciju vai dokumentus, norādot termiņu trūkumu novēršanai.
Pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas Dzīvokļu komisija viena mēneša laikā izvērtē iesniegumu, iesniegtos dokumentus un pieņem lēmumu reģistrēt mājsaimniecību elektroniskajā reģistrā vai par atteikumu reģistrēt elektroniskajā reģistrā, norādot iemeslus.
Mājsaimniecības elektroniskā reģistra prioritārajā grupā reģistrē, ievērojot noteikumu nosacījumus un atbilstoši secībai, kādā ir saņemti iesniegumi.
Mājsaimniecības elektroniskā reģistra vispārējā grupā reģistrē atbilstoši secībai, kādā ir saņemti iesniegumi.
Pēc mājsaimniecības reģistrēšanas elektroniskajā reģistrā komisija paziņo par to mājsaimniecībai, izmantojot iesniegumā norādīto vēlamo saziņas kanālu.
Nekustamā īpašuma attīstītājs trīs mēnešus pirms dzīvojamās mājas nodošanas ekspluatācijā informē par to Pašvaldību, pēc kā Dzīvokļu komisija elektroniskā reģistra secībā, ievērojot dzīvokļu skaitu un noteikumu nosacījumus, nosūta mājsaimniecībām pieprasījumu no jauna iesniegt sākotnējam iesniegumam pievienoto informāciju, norādot iesniegšanas termiņu. Pēc šo dokumentu saņemšanas komisija pieņem lēmumu par atļauju nekustamā īpašuma attīstītājam ar mājsaimniecību slēgt dzīvojamās telpas īres līgumu.
Īres maksa kopā ar SIA “Valmieras namsaimnieks” pārvaldīšanas maksu, nekustamā īpašuma nodokli, apdrošināšanu un uzkrājumu plānota aptuveni 6,00 EUR/m2. Īres maksa var tikt pārskatīta reizi gadā saskaņā ar gada vidējo valsts inflācijas līmeni. Tāpat īrniekam būs jāiemaksā drošības nauda divu mēnešu īres maksas apmērā, kā arī jāveic maksājumi par komunālajiem pakalpojumiem (par patērēto elektrību, siltumu, ūdeni un atkritumu apsaimniekošanu).
Informācija par iespējām saņemt izziņu no Valsts ieņēmumu dienesta par gūtajiem ienākumiem pieejama https://www.vid.gov.lv/lv/pakalpojumi/izzina-par-fiziskas-personas-kredita-nemeja-ienakumiem