Asistenta un pavadoņa pakalpojuma mērķis ir sniegt atbalstu personai ar invaliditāti (pilngadīgai personai un bērnam ar invaliditāti) tādu darbību veikšanai ārpus mājokļa, kuras persona funkcionēšanas ierobežojumu dēļ nevar veikt patstāvīgi, kā arī veicināt personu ar invaliditāti mobilitāti un iesaistīšanos sabiedriskajā dzīvē, kā arī lai atslogotu personu ar invaliditāti ģimenes locekļus. Asistenta pakalpojumu ir tiesības pieprasīt: ₋ bērniem ar invaliditāti no 5 līdz 18 gadu vecumam, kuriem izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību; ₋ personām ar I vai II invaliditātes grupu, kurām ir redzes, kustību vai garīga rakstura funkcionēšanas ierobežojumi vai Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija ir noteikusi medicīniskas indikācijas vieglā automobiļa speciālai pielāgošanai un pabalsta saņemšanai transporta izdevumu kompensēšanai.
1. Pakalpojuma pieprasīšana Asistenta pakalpojumu persona vai tās likumiskais pārstāvis pieprasa Aizkraukles novada Sociālajā dienestā. Lai saņemtu sociālos pakalpojumus, persona vai tās likumiskais pārstāvis uzrāda personu apliecinošu dokumentu un iesniedz Sociālajā dienestā iesniegumu, kuram pievieno: 1. Likumiskā pārstāvja pārstāvības tiesības apliecinošu dokumentu (kopiju), ja asistenta pakalpojumu pieprasa personas likumiskais pārstāvis. 2. Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinumu, ja pakalpojumu pieprasa bērnam no piecu līdz 18 gadu vecumam un šī informācija nav pieejama pašvaldību informācijas sistēmā: 2.1. Par īpašas kopšanas nepieciešamību sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem, ja pieprasa asistenta pakalpojumu; 2.2. par pavadoņa pakalpojuma nepieciešamību, ja pieprasa pavadoņa pakalpojumu. 3. darba devēja apliecinājumu, ka persona ir darba ņēmējs pie attiecīgā darba devēja, ja persona strādā algotu darbu vai saimnieciskās darbības veicēja pašapliecinājumu par saimnieciskās darbības izpildei veicamajām darbībām, ja persona veic saimniecisko darbību; 4. Latvijas Paralimpiskās komitejas apliecinājumu, ka persona nodarbojas ar paralimpisko sportu, ja persona piedalās nacionālajās vai starptautiskajās paralimpiskajās sacensībās; 5. brīvprātīgā darba organizētāja un brīvprātīgā darba veicēja līguma kopiju par brīvprātīgā darbu, uzrādot oriģinālu, ja dokumenti tiek iesniegti klātienē, ja persona veic brīvprātīgā darbu; 6. kapitālsabiedrības, biedrības vai nodibinājuma apliecinājumu, ja persona ir ievēlēta valdē un ja šī informācija nav pieejama Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā; 7. izglītības iestādes apliecinājumu, ka persona apgūst attiecīgu izglītības programmu konkrētajā izglītības iestādē, ja persona mācās vai studē un ja šī informācija nav pieejama Valsts izglītības informācijas sistēmā; 8. dienas aprūpes centra vai specializētās darbnīcas apliecinājumu, ja persona apmeklē attiecīgās institūcijas un ja šī informācija nav pieejama Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammā SOPA; 9. ģimenes (vispārējās prakses) ārsta vai ārstējošā ārsta apliecinājumu, ka persona ne retāk kā reizi nedēļā saņem ārsta nozīmētas medicīniskas hemodialīzes vai ķīmijterapijas procedūras, ja minētā informācija nav pieejama Invaliditātes informatīvajā sistēmā. 2. Pakalpojuma apstrāde Sociālais dienests pēc iesnieguma un tam pievienoto dokumentu saņemšanas: 1. izskata iesniegumu un tam pievienotos dokumentus un pārbauda sniegto informāciju sistēmās. Ja nepieciešams, pieprasa Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijai vai citām institūcijām sniegt papildu informāciju; 2. izvērtē asistenta pakalpojuma nepieciešamību, atbalsta intensitāti un nosaka asistenta pakalpojuma apjomu atbilstoši 2021. gada 18. maija Ministru kabineta noteikumi Nr. 316 noteikumu 1. pielikuma 4., 5., 6., 7. un 8. punktā minētajiem kritērijiem; 3. pieņem vienu no šādiem lēmumiem par asistenta pakalpojuma piešķiršanu, nosakot asistenta pakalpojuma apjomu (stundas mēnesī), asistenta pakalpojuma saņemšanas periodu atbilstoši personai noteiktajam invaliditātes periodam, bet ne ilgāk par trim gadiem vai atteikumu piešķirt asistenta pakalpojumu. 3. Pakalpojuma saņemšana 1. solis/Pakalpojuma saņemšana Aizkraukles novada Sociālais dienests slēdz līgumu ar asistenta pakalpojuma pieprasītāju un asistenta pakalpojuma sniedzēju un kontrolē līguma saistību izpildi. Pakalpojuma saņemšana notiek, personai pārvietojoties ārpus mājokļa. Asistents vai asistenta pakalpojuma sniedzējs reizi mēnesī (līdz katra mēneša 1.datumam par iepriekšējo mēnesi) iesniedz Aizkraukles novada Sociālajā dienestā pakalpojuma uzskaites lapu par iepriekšējā mēnesī sniegto asistenta pakalpojumu personai. Pārskatā norāda dienas, kad sniegts asistenta pakalpojums vai pavadoņa pakalpojums, un tajās nostrādāto stundu skaitu, ar asistenta un klienta parakstiem apliecinot sniegto un saņemto pakalpojumu. Ja asistenta pakalpojums piešķirts pilngadīgai personai, tad pārskatā norāda pakalpojuma sniegšanas dienā nostrādāto stundu skaitu sadalījumā pa darbībām, kurām attiecīgajās dienās asistenta pakalpojums ticis izmantots.
Sociālā dienesta lēmumu ir tiesības viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas apstrīdēt Aizkraukles novada domei, iesniedzot iesniegumu Aizkraukles novada Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā (Lāčplēša ielā 1, Aizkraukle, Aizkraukles novads), vai izmantojot drošu elektronisko parakstu, nosūtot elektroniski (e-pastā: aizkraukle@pakalpojumucentri.lv), vai nosūtot pa pastu uz adresi Lāčplēša ielā 1A, Aizkraukle, Aizkraukles novads, LV-5101.
Pakalpojumu kanāli:
Klientu pieņemšana: 13.00 - 18.00
Klientu pieņemšana: 9.00 - 12.00 un 13.00 - 18.00
Klientus nepieņem
Klientu pieņemšana: 13.00 - 17.00
Klientus nepieņem
Klientu pieņemšana: 13.00 - 18.00
Klientu pieņemšana: 9.00 - 12.00 un 13.00 - 18.00
Klientus nepieņem
Klientu pieņemšana: 13.00 - 17.00
Klientus nepieņem
Klientu pieņemšana: 13.00 - 18.00
Klientu pieņemšana: 9.00 - 12.00 un 13.00 - 18.00
Klientus nepieņem
Klientu pieņemšana: 13.00 - 17.00
Klientus nepieņem
Klientu pieņemšana: 13.00 - 18.00
Klientu pieņemšana: 9.00 - 12.00 un 13.00 - 18.00
Klientus nepieņem
Klientu pieņemšana: 13.00 - 17.00
Klientus nepieņem
Klientu pieņemšana: 13.00 - 18.00
Klientu pieņemšana: 9.00 - 12.00 un 13.00 - 18.00
Klientus nepieņem
Klientu pieņemšana: 13.00 - 17.00
Klientus nepieņem
Klientu pieņemšana: 13.00 - 18.00
Klientu pieņemšana: 9.00 - 12.00 un 13.00 - 18.00
Klientus nepieņem
Klientu pieņemšana: 13.00 - 17.00
Klientus nepieņem