Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas pakalpojums pilngadīgām personām (Aizkraukles novads)

Aizkraukles novada pašvaldība

Informācija atjaunota 15.08.2024.

Nospiežot pogu "Pieprasīt pakalpojumu", Jūs tiksiet pārvirzīts uz e-adresi
Fiziskās personas Saņēmēji
Maksas pakalpojums
Apliecināta identitāte Autentifikācijas līmenis

Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā (turpmāk – sociālais pakalpojums) personai, kura vecuma vai veselības stāvokļa dēļ nespēj sevi aprūpēt, tiek nodrošināts mājoklis, diennakts sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija.

  • 1.
    Pakalpojuma saņemšanas procesa apraksts

    1. Pakalpojuma pieprasīšana Sociālos pakalpojumus persona vai tās likumiskais pārstāvis pieprasa Aizkraukles novada Sociālajā dienestā. Lai saņemtu sociālos pakalpojumus, persona vai tās likumiskais pārstāvis uzrāda personu apliecinošu dokumentu un iesniedz Sociālajā dienestā: 1. iesniegumu, kurā norāda problēmu un tās vēlamo risinājumu; 2. ģimenes ārsta izsniegtu izziņu par personas veselības stāvokli, kurā norādīts(-i) funkcionālo traucējumu veids(-i) un akūtas infekcijas (piemēram, plaušu tuberkuloze aktīvajā stadijā, akūtas infekcijas slimības) pazīmes (ja tādas ir), kas var ietekmēt sociālo pakalpojumu sniegšanas kārtību. Izziņā papildus norāda rekomendācijas aprūpei un profilaksei; 3. psihiatra atzinumu par personas psihisko veselību un speciālajām (psihiatriskajām) kontrindikācijām sociālo pakalpojumu saņemšanai, ja sociālo pakalpojumu vēlas saņemt persona ar garīga rakstura traucējumiem; 4. dokumentus par ienākumiem, ja personai jāveic maksājums par sociālo pakalpojumu un pašvaldībai nav pieejama šāda informācija; 5. citus dokumentus, ja tie nepieciešami lēmuma pieņemšanai par atbilstoša sociālā pakalpojuma piešķiršanu. Iesniegumu un tam pievienotos dokumentus var iesniegt klātiene Aizkraukles novada Sociālajā dienestā, teritoriālajās vienības un attālinātajos klientu pieņemšanas punktos pie Sociālās palīdzības nodaļas darbinieka. Iesniegumu valsts valodā un citus dokumentus Sociālajā dienestā var iesniegt arī ar drošu elektronisku parakstu vai iesūtot pa pastu (iesniegumam jābūt pašrocīgi parakstītam), vai iesniedzot oficiālu iesniegumu iestādei elektroniski e-adresē. 2. Pakalpojuma apstrāde Aizkraukles novada Sociālais dienests pēc dokumentu saņemšanas: 1. veic personas fizisko un garīgo spēju izvērtējumu un aprūpes līmeņa noteikšanu personām ar ierobežotām pašaprūpes spējām atbilstoši MK noteikumu Nr.138 2. vai 3. pielikumā norādītajiem kritērijiem vai atbalsta intensitātes skalas metodikai (ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu persona var saņemt, ja tai ir noteikts 3. vai 4. aprūpes līmenis); 2. novērtē personas un tās ģimenes locekļu, kā arī apgādnieka (ja pienākums maksāt par pakalpojumu ir arī apgādniekam) maksātspēju, aizpildot normatīvajā aktā par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu noteikto iztikas līdzekļu deklarācijas daļu par ienākumiem. 3. pieņem lēmumu par sociālā pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt. Par pieņemto lēmumu informē pabalsta pieprasītāju; 4. nosūta sociālā pakalpojuma saņemšanai nepieciešamos dokumentus sociālā pakalpojuma sniedzējam. 3. Pakalpojuma saņemšana 1. solis/Pakalpojuma saņemšana Aizkraukles novada pašvaldība, klients un/vai apgādnieks slēdz līgumu ar pakalpojuma sniedzēju, kas ir reģistrēts Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā un nodrošina: Persona pakalpojumu saņem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, kurā: 1. Nodrošina klientu ar dzīvojamo platību, ņemot vērā klienta vecumu, funkcionālo stāvokli un klientu savstarpējo psiholoģisko saderību. 2. Nodrošina diennakts sociālās aprūpes pakalpojumus (aprūpe, uzraudzība). 3. Nodrošina klientu vecumam un veselības stāvoklim atbilstošu ēdināšanu ne retāk, kā trīs reizes dienā. 4. Nodrošina klientu ar atbilstoši dzimumam un gadalaikam piemērotiem apaviem, apģērbu, gultas piederumiem un gultas veļu, kā arī ar dvieļiem un personīgās higiēnas piederumiem. 5. Nodrošina sociālā darba speciālistu pakalpojumus (klientu vajadzību novērtējums, klientu sociālās aprūpes un/vai sociālās rehabilitācijas plānu sastādīšana, palīdzība sadzīves jautājumu risināšanā, apmeklējumi ārstniecības iestādēs, konsultācijas u.c). 6. Nodrošina nodarbības un speciālistu konsultācijas saskaņā ar personas individuālās sociālās rehabilitācijas plāna ietvaros noteikto (piemēram, kognitīvo spēju, sadzīves un pašaprūpes iemaņu uzturēšana/attīstīšana, mūzikas, mākslas, kustību terapija, ārstnieciskā fizkultūra u.c. nodarbības speciālistu vadībā; piemēram, ergoterapeita, fizioterapeita, psihologa u.c. speciālistu konsultācijas). 7. Nodrošina integrācijas sabiedrībā veicināšanas pasākumus (pastaigas, ekskursijas, izbraukumi, sadraudzības, kultūras u.c. pasākumi gan institūcijā, gan ārpus tās). 8. Uztur kontaktus un nodrošina klienta saskarsmes iespējas ar klienta piederīgajiem vai apgādniekiem. 9. Nodrošina klienta reģistrāciju pie ģimenes ārsta, ģimenes ārsta un citu valsts apmaksāto veselības aprūpes speciālistu konsultāciju organizēšanu, kā arī ģimenes ārsta un citu valsts apmaksāto speciālistu nozīmētā ārstēšanas plāna izpildi. 4. Ar pakalpojuma saņemšanu saistītie maksājumi Par sociālo pakalpojumu maksā klients 85% savas pensijas un pensijas piemaksas vai valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta un/vai citiem ienākumiem atbilstoši Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un Ministru kabineta noteikumos noteiktajam apmēram, tai skaitā no valsts pabalsta transporta izdevumu kompensēšanai invalīdam, kuram ir apgrūtināta pārvietošanās. Ja klients nespēj samaksāt par sociālo pakalpojumu, viņa apgādniekam ir pienākums samaksāt par saņemto ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu. Ja klients vai viņa apgādnieks nespēj samaksāt par pakalpojumu, tā izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Kārtību, kādā samaksa veicama nosaka Ministru kabineta 2003. gada 27. maija noteikumi Nr.275 "Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas kārtība un kārtība, kādā pakalpojuma izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta". Saskaņā ar minēto noteikumu 5.punktu, ja klienta ienākumi nav pietiekoši, lai segtu pakalpojuma izmaksas, tad samaksu veic apgādnieks. Pēc pakalpojuma samaksas paliek apgādnieka ģimenes rīcībā, nedrīkst būt mazāki par summu, kura aprēķināta, reizinot valstī noteikto minimālo algu ar šādu koeficientu: - par vienas personas ģimeni - 1,0; - par katru nākamo apgādnieka ģimenes locekli - 0,5. Trūcīgas personas no samaksas par aprūpes pakalpojumiem ir atbrīvotas.

  • 1.
    Maksājumu informācija
    Maksājuma piezīmes:
    Par sociālo pakalpojumu maksā klients 85% savas pensijas un pensijas piemaksas vai valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta un/vai citiem ienākumiem atbilstoši Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un Ministru kabineta noteikumos noteiktajam apmēram, tai skaitā no valsts pabalsta transporta izdevumu kompensēšanai invalīdam, kuram ir apgrūtināta pārvietošanās. Ja klients nespēj samaksāt par sociālo pakalpojumu, viņa apgādniekam ir pienākums samaksāt par saņemto ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu. Ja klients vai viņa apgādnieks nespēj samaksāt par pakalpojumu, tā izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Kārtību, kādā samaksa veicama nosaka Ministru kabineta 2003. gada 27. maija noteikumi Nr.275 "Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas kārtība un kārtība, kādā pakalpojuma izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta". Saskaņā ar minēto noteikumu 5.punktu, ja klienta ienākumi nav pietiekoši, lai segtu pakalpojuma izmaksas, tad samaksu veic apgādnieks. Pēc pakalpojuma samaksas paliek apgādnieka ģimenes rīcībā, nedrīkst būt mazāki par summu, kura aprēķināta, reizinot valstī noteikto minimālo algu ar šādu koeficientu: - par vienas personas ģimeni - 1,0; - par katru nākamo apgādnieka ģimenes locekli - 0,5. Trūcīgas personas no samaksas par aprūpes pakalpojumiem ir atbrīvotas.
  • 1.
    Pārsūdzēšana

    Sociālā dienesta lēmumu ir tiesības viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas apstrīdēt Aizkraukles novada domei, iesniedzot iesniegumu Aizkraukles novada Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā (Lāčplēša ielā 1, Aizkraukle, Aizkraukles novads), vai izmantojot drošu elektronisko parakstu, nosūtot elektroniski (e-pastā: aizkraukle@pakalpojumucentri.lv), vai nosūtot pa pastu uz adresi Lāčplēša ielā 1A, Aizkraukle, Aizkraukles novads, LV-5101.

  • 1.
    Kontaktinformācija
    Nosaukums:
    Aizkraukles novada pašvaldība
    Reģistrācijas numurs:
    90000074812
    Papildu informācija:
    65133940

Pakalpojumu kanāli:

  • 1.
    Klātienes kanāli
    Citi klātienes kanāli:
    Aizkraukles novada Sociālais dienesta Kokneses teritoriālā vienība
    Adrese:
    Melioratoru iela 1, Koknese, Aizkraukles nov., LV-5113
    Darba laiki:
    Pirmdiena 08:00 - 18:00

    Klientu pieņemšana: 13.00 - 18.00

    Otrdiena 08:00 - 17:00

    Klientu pieņemšana: 9.00 - 12.00 un 13.00 - 18.00

    Trešdiena 08:00 - 17:00

    Klientus nepieņem

    Ceturtdiena 08:00 - 17:00

    Klientu pieņemšana: 13.00 - 17.00

    Piektdiena 08:00 - 15:00

    Klientus nepieņem

    Sestdiena -
    Svētdiena -
    Citi klātienes kanāli:
    Aizkraukles novada Sociālais dienesta Pļaviņu teritoriālā vienība
    Adrese:
    Daugavas iela 4, Pļaviņas, Aizkraukles nov., LV-5120
    Darba laiki:
    Pirmdiena 08:00 - 18:00

    Klientu pieņemšana: 13.00 - 18.00

    Otrdiena 08:00 - 17:00

    Klientu pieņemšana: 9.00 - 12.00 un 13.00 - 18.00

    Trešdiena 08:00 - 17:00

    Klientus nepieņem

    Ceturtdiena 08:00 - 17:00

    Klientu pieņemšana: 13.00 - 17.00

    Piektdiena 08:00 - 15:00

    Klientus nepieņem

    Sestdiena -
    Svētdiena -
    Citi klātienes kanāli:
    Aizkraukles novada Sociālais dienesta Jaunjelgavas teritoriālā vienība
    Adrese:
    Lāčplēša iela 11, Jaunjelgava, Aizkraukles nov., LV-5134
    Darba laiki:
    Pirmdiena 08:00 - 18:00

    Klientu pieņemšana: 13.00 - 18.00

    Otrdiena 08:00 - 17:00

    Klientu pieņemšana: 9.00 - 12.00 un 13.00 - 18.00

    Trešdiena 08:00 - 17:00

    Klientus nepieņem

    Ceturtdiena 08:00 - 17:00

    Klientu pieņemšana: 13.00 - 17.00

    Piektdiena 08:00 - 15:00

    Klientus nepieņem

    Sestdiena -
    Svētdiena -
    Citi klātienes kanāli:
    Aizkraukles novada Sociālais dienesta Neretas teritoriālā vienība
    Adrese:
    Rīgas iela 1, Nereta, Neretas pag., Aizkraukles nov., LV-5118
    Darba laiki:
    Pirmdiena 08:00 - 18:00

    Klientu pieņemšana: 13.00 - 18.00

    Otrdiena 08:00 - 17:00

    Klientu pieņemšana: 9.00 - 12.00 un 13.00 - 18.00

    Trešdiena 08:00 - 17:00

    Klientus nepieņem

    Ceturtdiena 08:00 - 17:00

    Klientu pieņemšana: 13.00 - 17.00

    Piektdiena 08:00 - 15:00

    Klientus nepieņem

    Sestdiena -
    Svētdiena -
    Citi klātienes kanāli:
    Aizkraukles novada Sociālais dienests
    Adrese:
    Daugavas iela 1, Aizkraukle, Aizkraukles nov., LV-5101
    Darba laiki:
    Pirmdiena 08:00 - 18:00

    Klientu pieņemšana: 13.00 - 18.00

    Otrdiena 08:00 - 17:00

    Klientu pieņemšana: 9.00 - 12.00 un 13.00 - 18.00

    Trešdiena 08:00 - 17:00

    Klientus nepieņem

    Ceturtdiena 08:00 - 17:00

    Klientu pieņemšana: 13.00 - 17.00

    Piektdiena 08:00 - 15:00

    Klientus nepieņem

    Sestdiena -
    Svētdiena -
    Citi klātienes kanāli:
    Aizkraukles novada Sociālais dienesta Skrīveru teritoriālā vienība
    Adrese:
    Stacijas laukums 3, Skrīveri, Skrīveru pag., Aizkraukles nov., LV-5125
    Darba laiki:
    Pirmdiena 08:00 - 18:00

    Klientu pieņemšana: 13.00 - 18.00

    Otrdiena 08:00 - 17:00

    Klientu pieņemšana: 9.00 - 12.00 un 13.00 - 18.00

    Trešdiena 08:00 - 17:00

    Klientus nepieņem

    Ceturtdiena 08:00 - 17:00

    Klientu pieņemšana: 13.00 - 17.00

    Piektdiena 08:00 - 15:00

    Klientus nepieņem

    Sestdiena -
    Svētdiena -