1. Pakalpojuma pieprasīšana
Lai izvērtētu mājsaimniecības atbilstību GMI pabalsta saņemšanai un aprēķinātu pabalsta apmēru, viena no mājsaimniecības personām vēršas Kuldīgas novada pašvaldības aģentūra "Sociālais dienests", uzrāda personu apliecinošu dokumentu un iesniedz iesniegumu, kuru parakstījušas mājsaimniecības pilngadīgās personas.
Iesniegumam pievieno:
- darba devēja izziņu par darba samaksu par pilniem pēdējiem trim kalendāra mēnešiem par katru darba ņēmēju mājsaimniecībā;
- izziņu par ienākumiem no saimnieciskās darbības par pilniem pēdējiem trim kalendāra mēnešiem par katru saimnieciskās darbības veicēju mājsaimniecībā;
- visu mājsaimniecībā esošo personu kredītiestāžu maksājumu vai pasta norēķinu sistēmas kontu izrakstus par pēdējo trīs pilnu kalendāra mēnešu naudas līdzekļu kustību un konta atlikumu minētā perioda sākumā un beigās;
- dokumentus, kas apliecina neregulāra rakstura ienākumus vai ienākumus un saņemtos maksājumus par 12 kalendāra mēnešu periodu pirms šī iesnieguma iesniegšanas – Iztikas līdzekļu deklarācija;
- izziņu no izglītības iestādes bērniem, kuri mācās un ir vecāki par 15 gadiem;
- citus dokumentus, ja tas ir nepieciešams lēmuma pieņemšanai par sociālās palīdzības piešķiršanu vai trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusa noteikšanu vai sociālās palīdzības piešķiršanu.
! Ja mājsaimniecībai GMI pabalsta pieprasīšanas mēnesī jau ir vērtēta materiālā situācija, piemēram, lai noteiktu atbilstību trūcīgam vai maznodrošinātam statusam vai aprēķināts mājokļa pabalsts, nepieciešams aizpildīt veidlapu - Iesniegums pabalsta piešķiršanai.
! Ja mājsaimniecībai GMI pabalsta pieprasīšanas mēnesī nav vērtēta materiālā situācija, nepieciešams aizpildīt visas atbilstošas veidlapas, izņemot veidlapu - Iesniegums pabalsta piešķiršanai.
Saziņai telefoniski: + 371 63350107. Klientu apkalpošana tiek organizēta pēc iepriekšēja pieraksta.
2. Apstrādes solis
Sociālais dienests sadarbībā ar iesniedzēju pašvaldības informācijas sistēmā elektroniski sagatavo iztikas līdzekļu deklarāciju, izmantojot valsts un pašvaldības informācijas sistēmās esošos datus un iesniegtajos dokumentos iekļautās ziņas.
Iesniedzējs paraksta pašvaldības informācijas sistēmā sagatavotās deklarācijas izdruku, apliecinot deklarācijā sniegtās informācijas patiesumu.
Sociālais dienests, ja nepieciešams, apseko iesniedzēja norādīto faktisko dzīvesvietu vai deklarēto dzīvesvietu.
3. Pakalpojuma saņemšana
Termiņš: lēmumu pieņem mēneša laikā pēc iesnieguma un materiālās situācijas izvērtēšanai nepieciešamo dokumentu saņemšanas.
Pēc visu dokumentu saņemšanas tiek pieņemts lēmums par GMI pabalsta piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt. Lēmumu pieņem Sociālais dienests vai Sociālā dienesta sociālā darba speciālists. Par pieņemto lēmumu informē pabalsta pieprasītāju. Ja pieņemtais lēmums ir pieprasītājam nelabvēlīgs – lēmumā norādāms atteikuma pamatojums, kā arī lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība. Ja pieņemtais lēmums ir pieprasītājam pozitīvs, tiek slēgta vienošanās par līdzdarbību un veikta pabalsta izmaksa pabalsta pieprasītāja norādītajā kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas kontā.
Par pieņemtu negatīvu lēmumu informē atbilstoši tā pieprasīšanas veidam:
- klātienē Kuldīgas novada pašvaldības aģentūrā "Sociālais dienests" Kuldīgā , Skrundā vai pagastos;
- elektroniski - e-adresē vai e-pastā ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu;
- pa pastu.