Personas ar demenci vai personas ar viegliem vai mēreniem kognitīviem traucējumiem var saņemt dienas aprūpes centra pakalpojumu darba dienās, sociālo prasmju (iemaņu) saglabāšanai, attīstīšanai vai atjaunošanai, izglītošanai, lietderīgas brīvā laika pavadīšanas iespējas, psihosociālu atbalstu gan personai, gan tās tuviniekiem, kā arī sociālā darba, sociālās aprūpes un/vai sociālās rehabilitācijas pakalpojumu.
1. Pakalpojuma pieprasīšana Dienas aprūpes centrs personām ar demenci (turpmāk – sociālais pakalpojums) nodrošina dienas laikā personu sociālo aprūpi un sociālo rehabilitāciju, rehabilitācijas procesa pēctecību, sociālo prasmju attīstīšanu, izglītošanu un brīvā laika pavadīšanas iespējas, klientu un viņu tuvinieku līdzdalību konkrētu sociālo problēmu risināšanā, nodrošina psihosociālo palīdzību klientu tuviniekiem, atbalsta un pašpalīdzības grupu darbību, organizē sociālo resursu sistēmu piesaisti konkrēto indivīdu, sociālo grupu un sabiedrības sociālo problēmu risināšanai. Sociālo pakalpojumu persona vai tās likumiskais pārstāvis pieprasa Sociālajā dienestā. Lai saņemtu sociālo pakalpojumu, persona vai tās likumiskais pārstāvis uzrāda personu apliecinošu dokumentu un iesniedz Sociālajā dienestā: 1. iesniegumu, kurā norāda problēmu un tās vēlamo risinājumu; 2. ģimenes ārsta izsniegtu izziņu par personas veselības stāvokli, kurā norādīta diagnoze – demence un akūtas infekcijas (piemēram, plaušu tuberkuloze aktīvajā stadijā, akūtas infekcijas slimības) pazīmes (ja tādas ir), kas var ietekmēt sociālo pakalpojumu sniegšanas kārtību. Izziņā papildus norāda rekomendācijas aprūpei un profilaksei; 3. psihiatra atzinumu par speciālo (psihisko) kontrindikāciju neesību un piemērotāko sociālā pakalpojuma veidu personai ar garīga rakstura traucējumiem, ja sociālo pakalpojumu vēlas saņemt persona ar garīga rakstura traucējumiem; 4. citus dokumentus, ja tie nepieciešami lēmuma pieņemšanai par atbilstoša sociālā pakalpojuma piešķiršanu. Elektroniski dokumentus iesniedz parakstot ar drošu elektronisko parakstu, izmantojot e-pasta adresi soc@riga.lv. Lai noskaidrotu, kurā Sociālā dienesta teritoriālajā centrā personai ir jāvēršas, var zvanīt pa tālruni 67105048, 25770080 vai 80005055. 2. Pakalpojuma saņemšana Pēc Rīgas Sociālā dienesta lēmuma par sociālā pakalpojuma piešķiršanu pieņemšanas, persona sociālo pakalpojumu saņem klātienē dienas aprūpes centrā. Personas pienākums pirms sociālā pakalpojuma piešķiršanas vienu līdz piecas dienas apmeklēt izvēlēto sociālā pakalpojuma sniedzēja institūciju, lai pārbaudītu savas spējas adaptēties dienas aprūpes centra vidē (par šīm dienām persona samaksā sociālā pakalpojuma sniedzējam ēdināšanas izdevumus). Rīgas Sociālā dienesta informatīvais tālrunis: 67105048, 25770080. Rīgas valstspilsētas pašvaldības Labklājības departamenta bezmaksas informatīvais tālrunis: 80005055..
Rīgas Sociālā dienesta lēmumu var apstrīdēt Rīgas valstspilsētas pašvaldības Labklājības departamentā (Baznīcas iela 19/23, Rīga, LV-1010) viena mēneša laikā no Rīgas Sociālā dienesta lēmuma paziņošanas dienas, Rīgas valstspilsētas pašvaldības Labklājības departamenta lēmumu iespējams pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā, (Baldones ielā 1A, Rīga, LV-1007) viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Pakalpojumu kanāli:
9.00 - 17.00
9.00 - 17.00
9.00 - 17.00
9.00 - 17.00
9.00 - 17.00
8.30 - 16.30
8.30 - 16.30
8.30 - 16.30
8.30 - 16.30
8.30 - 16.30
9.00 - 17.00
9.00 - 17.00
9.00 - 17.00
9.00 - 17.00
9.00 - 17.00
9.00 - 17.00
9.00 - 17.00
9.00 - 17.00
9.00 - 17.00
9.00 - 17.00
8.30 - 17.00
8.30 - 17.00
8.30 - 17.00
8.30 - 17.00
8.30 - 17.00
9.00-17.00
9.00-17.00
9.00-17.00
9.00-17.00
9.00-17.00