No 01.01.2025. portālā Latvija.gov.lv. varēs pieslēgties tikai ar šādiem autentifikācijas līdzekļiem - eParaksts mobile, personas apliecību (eID karti), eParaksts karti, mobilās lietotnes Smart-ID kvalificēto versiju vai citu Eiropas Savienības dalībvalstu oficiālajiem identifikācijas līdzekļiem. Plašāka informācija pieejama rakstā .
Īslaicīga sociālā aprūpe institūcijā nodrošina diennakts sociālo aprūpi un veselības aprūpi minimālā apjomā pilngadīgām personām (izņemot personas bez noteiktas dzīvesvietas), kurām nepieciešamais aprūpes mājās pakalpojuma apjoms pārsniedz 35 stundas nedēļā un ar pakalpojumiem dzīvesvietā nav iespējams nodrošināt nepieciešamo sociālās aprūpes apjomu, kā arī ģimenes locekļi nespēj nodrošināt personai nepieciešamo aprūpi nodarbinātības vai citu iemeslu dēļ, personas atveseļošanās periodā vai līdz pakalpojuma saņemšanai pilngadīgo aprūpes institūcijā.
1. Pakalpojuma pieprasīšana Sociālo pakalpojumu persona vai tās likumiskais pārstāvis pieprasa RSD, bet, ja persona atrodas stacionārā ārstniecības iestādē, tā vēršas pie stacionārās ārstniecības iestādes sociālā darbinieka. Lai saņemtu sociālos pakalpojumus, persona vai tās likumiskais pārstāvis uzrāda personu apliecinošu dokumentu un iesniedz RSD šādus dokumentus: 1) iesniegumu, kurā norāda problēmu un tās vēlamo risinājumu; 2) ģimenes ārsta izsniegtu izziņu par personas veselības stāvokli, kurā norādīts(-i) funkcionālo traucējumu veids(-i) un akūtas infekcijas (piemēram, plaušu tuberkuloze aktīvajā stadijā, akūtas infekcijas slimības) pazīmes (ja tādas ir), kas var ietekmēt sociālo pakalpojumu sniegšanu; 3) psihiatra atzinumu par speciālo (psihisko) kontrindikāciju neesamību un piemērotāko sociālā pakalpojuma veidu personai ar garīga rakstura traucējumiem, ja sociālo pakalpojumu vēlas saņemt persona ar garīga rakstura traucējumiem; 4) dokumentus par ienākumiem, ja personai jāveic maksājums par sociālo pakalpojumu un pašvaldībai nav pieejama šāda informācija; 5) citus dokumentus, ja tie nepieciešami lēmuma pieņemšanai par atbilstoša sociālā pakalpojuma piešķiršanu. Lai noskaidrotu, kurā Sociālā dienesta teritoriālajā centrā personai ir jāvēršas, var zvanīt pa tālruni 67105048, 25770080 vai 80005055. Iesūtot pa pastu (iesniegumam jābūt pašrocīgi parakstītam), parakstot ar drošu elektronisku parakstu vai arī izmantojot e-adresi. 2. Pakalpojuma saņemšana Persona sociālo pakalpojumu saņem institūcijā - SIA “Rīgas 1. slimnīca” Īslaicīgās sociālās aprūpes centrā (17.korpuss). Sociālā pakalpojumu sniedzējs ar personu (likumisko pārstāvi) noslēdz līgumu par sociālā pakalpojuma sniegšanu. Ja saskaņā ar RSD lēmumu personai ir noteikta maksa par pakalpojumu, tad klientam ir jāveic pakalpojuma sniedzēja aprēķinātais maksājums par pakalpojumu. Pakalpojumu sniedzējs izsniedz rēķinu. Ja saskaņā ar RSD lēmumu personai nav noteikta maksa par pakalpojumu, pašvaldība veic pilnu maksu par klientam sniegto pakalpojumu. Rīgas Sociālā dienesta informatīvais tālrunis: 67105048, 25770080. Rīgas valstspilsētas pašvaldības Labklājības departamenta bezmaksas informatīvais tālrunis: 80005055.
Rīgas Sociālā dienesta lēmumu var apstrīdēt Rīgas valstspilsētas pašvaldības Labklājības departamentā (Baznīcas iela 19/23, Rīga, LV-1010) viena mēneša laikā no Rīgas Sociālā dienesta lēmuma paziņošanas dienas, Rīgas valstspilsētas pašvaldības Labklājības departamenta lēmumu iespējams pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā, viena mēneša laikā no Rīgas valstspilsētas pašvaldības Labklājības departamenta lēmuma paziņošanas dienas. Iesnieguma veidlapa Rīgas Sociālā dienesta lēmuma apstrīdēšanai.
Pakalpojumu kanāli:
Pirmssvētku dienās beidz darbu 2 stundas ātrāk
00.00-24.00
00.00-24.00
00.00-24.00
00.00-24.00
00.00-24.00
00.00-24.00
00.00-24.00