Lai garantētu epidemioloģisko drošību uz kuģiem un nepieļautu infekcijas slimību ierosinātāju klātbūtni, reizi sešos mēnešos starptautiskajos ūdeņos peldošiem kuģiem, kā to nosaka Starptautiskie veselības aizsardzības noteikumi, ir jāveic kompetentās institūcijas novērtējums un jāsaņem dokumentāls apliecinājums. Ja beidzies kuģa sanitārās apstrādes kontroles atbrīvojuma apliecības vai kuģa sanitārās apstrādes kontroles apliecības derīguma termiņš, atbildīgā persona (kuģa aģents, kuģa īpašnieks vai cita pilnvarotā persona) iesniedz Veselības inspekcijā pieteikumu. Veselības inspekcijas speciālists veic kuģa higiēnisko novērtēšanu uz vietas. Rezultātā tiek sagatavota kuģa sanitārās apstrādes kontroles atbrīvojuma apliecība un/vai kuģa sanitārās apstrādes kontroles apliecība.
2. Pakalpojuma saņemšana Atbildīgā persona pieteikumu iesniedz personīgi, elektroniski e-pastā, e-adresē vai portālā www.latvija.lv Pēc kuģa novērtēšanas atbildīgajai personai tiek izsniegta sagatavotā Apliecība, ko paraksta atbilstošās nodaļas vadītājs. Ja kuģis atrodas ostā īslaicīgi, apliecību paraksta higiēnas ārsts, kurš veic novērtējumu. Atbilstoši Starptautisko vadlīniju prasībām uz kuģa jābūt apzīmogotai un parakstītai Apliecībai. 3. Pakalpojuma apmaksa Pēc kuģa novērtēšanas tiek sagatavots un klientam elektroniskā veidā nosūtīts pakalpojuma apmaksas rēķins. Sagatavotais rēķins jāsamaksā 30 dienu laikā no tā saņemšanas. 1. Pakalpojuma pieprasīšana Iesniedzamie, nepieciešamie dokumenti: 1. Pieteikums; 2. Kuģa ģenerālā deklarācija (kopija) vai cits dokuments, kas sniedz vispārējo informāciju par kuģi – nosaukums, karogs, kravas vai pasažieru kuģis, kravnesība utt.; 3. Jūras sanitārā deklarācija. Ja pieteikums saņemts pirms kuģa ienākšanas ostā, minētie dokumenti tiek saņemti no Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas (SKLOIS) vai no atbildīgās personas kuģa pienākšanas brīdī. Šis ir maksas pakalpojums, maksājuma apmērs tiek noteikts atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem "Veselības inspekcijas maksas pakalpojumu cenrādis". Atbilde tiks nosūtīta pakalpojuma pieprasīšanā norādītajā atbildes saņemšanas veidā.
Latvijā valsts iestāžu izdotie lēmumi var tikt apstrīdēti, saskaņā ar Administratīvā procesa likumu. Atbilstoši Veselības inspekcijas nolikumam Inspekcijas amatpersonu lēmumus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Inspekcijas vadītājam (Klijānu ielā 7, Rīgā, LV-1012) Ārvalstu uzņēmējiem papildus lēmumu apstrīdēšanai ir iespēja izmantot arī alternatīvu strīdus risināšanas mehānismu (www.solvit.eu).
Pakalpojumu kanāli:
8.30 - 12.30 ; 13.00 - 17.00
8.30 - 12.30 ; 13.00 - 17.00
Liepājā 14:00-17:00 - pieņem higiēnas ārsts. Apmeklētāju pieņemšana Rīgā - 8.30 - 12.30 ; 13.00 - 19.00
8.30 - 12.30 ; 13.00 - 17.00
8.30 - 12.30 ; 13.00 - 17.00
Kuldīgā 10.00 - 15.00 - pieņem higiēnas ārsts.
8.30 - 12.30 ; 13.00 - 17.00
Liepājā 08:30-12:00 - pieņem higiēnas ārsts. Apmeklētāju pieņemšana Rīgā - 8.30 - 12.30 ; 13.00 - 15.00
PIEKTDIENĀS klientu apkalpošana notiek ATTĀLINĀTI; informatīvais tālrunis: 67081600