Lai aizsargātu sabiedrības veselību, vienlaikus piemērojot samērīguma principu, Veselības inspekcija izvērtē pazeminātas ūdens kvalitātes iespējamo ietekmi uz veselību, izsniedzot par to atzinumu, kas pieļauj pazeminātas kvalitātes ūdens piegādi patērētājam konkrētu laika periodu līdz tiek īstenoti korektīvie pasākumi. Ja dzeramais ūdens attiecīgajā ģeogrāfiskajā teritorijā neatbilst noteikumu prasībām, bet nerada draudus patērētāju veselībai un minēto neatbilstību nevar novērst 30 dienu laikā, kā arī citā veidā nav iespējams nodrošināt dzeramā ūdens piegādi, Veselības inspekcija var noteikt ūdenim pazeminātas nekaitīguma vai kvalitātes prasības (turpmāk – īpašas normas) uz laiku, kas nav ilgāks par trim gadiem. Pieteikumu par īpašo normu noteikšanu komersants (pārtikas uzņēmumu pārstāvis), ūdens piegādātājs, pašvaldība iesniedz Veselības inspekcijā. Veselības inspekcija izskata iesniegumu un nosaka īpašas normas, izsniedzot atzinumu par ūdensapgādes sistēmā konstatēto apdraudējumu cilvēku veselībai un veicamajiem korektīvajiem pasākumiem. Pirms atzinuma saņemšanas persona iesniedz Veselības inspekcijā valsts nodevas samaksu apliecinošu dokumentu.
1. Pakalpojuma pieprasīšana Lai saņemtu pakalpojumu Veselības inspekcijā iesniedzams pieteikums un tam pievienojami testēšanas pārskati par dzeramā ūdens kvalitāti. Pieteikumu un tam pievienojamos dokumentus iesniedz elektroniski portālā www.latvija.lv 2. Pakalpojuma saņemšana Pakalpojums tiek saņemts atbilstoši pieprasīšanas izvēlei.
Latvijā valsts iestāžu izdotie lēmumi var tikt apstrīdēti, saskaņā ar Administratīvā procesa likumu. Atbilstoši Veselības inspekcijas nolikumam Inspekcijas amatpersonu lēmumus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Inspekcijas vadītājam (Klijānu ielā 7, Rīgā, LV-1012) Ārvalstu uzņēmējiem papildus lēmumu apstrīdēšanai ir iespēja izmantot arī alternatīvu strīdus risināšanas mehānismu (www.solvit.eu).
Pakalpojumu kanāli:
PIEKTDIENĀS klientu apkalpošana notiek ATTĀLINĀTI; informatīvais tālrunis: 67081600