Pēc iesnieguma saņemšanas no personas vai pilnvarotās personas par aprūpes pakalpojuma nepieciešamību, pašvaldības sociālais dienests izvērtē personas individuālās vajadzības un nosaka aprūpes līmeni. Atbilstoši personas aprūpes līmenim un iespējai vai nespējai nodrošināt personas aprūpi no ģimenes locekļu puses, pašvaldības sociālais dienests pieņem lēmumu par atbilstošu aprūpes mājās pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pakalpojumu, attiecīgi organizējot lēmuma izpildi.
1. Pieprasīšanas solis Pakalpojuma pieprasītājs Siguldas novada pašvaldības Sociālajā dienestā uzrāda personu apliecinošu dokumentu (pasi vai ID karti) un iesniedz: 1) iesniegumu (norādot savu vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzīvesvietas adresi, nepieciešamo pakalpojumu); 2) ārstniecības personas slēdzienu par mājas aprūpes nepieciešamību. 2. Saņemšanas solis Ja personai tiek piešķirts pakalpojums, Sociālais dienests ar personu slēdz līgumu. Aprūpējot klientu, pakalpojuma sniedzējs nodrošina klienta pamatvajadzību nodrošināšanu viņa dzīvesvietā. Atteikums piešķirt pakalpojumu tiek nosūtīts ierakstītā vēstulē.
Pašvaldības sociālā dienesta pieņemto lēmumu par piešķirto vai atteikto aprūpes mājās pakalpojumu persona var apstrīdēt pašvaldības domē. Pašvaldības domes pieņemto lēmumu ģimene (persona) var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā likumā noteiktajā kārtībā.
Pakalpojumu kanāli: