1. Pakalpojuma pieprasīšana
Pakalpojuma saņemšana jeb piemērošana aizsargātajiem lietotājiem notiek automātiski, ja aizsargātais lietotājs ir līgumslēdzējs, tad aizsargātam lietotājam nav jāpiesakās pie elektroenerģijas tirdzniecības pakalpojuma sniedzēja (tirgotāja) un nav jāiesniedz aizsargātā lietotāja statusu apliecinoša dokumentācija. Izņēmums ir daudzbērnu ģimenes, kur vismaz viens bērns vecumā no 18 līdz 23 gadiem (ieskaitot) iegūst izglītību ārzemēs, tad pakalpojuma saņemšanai viens no vecākiem Birojā iesniedz iesniegumu, norādot savu vārdu, uzvārdu un personas kodu, un Latvijas Goda ģimenes apliecības kopiju (no abām pusēm).
Aizsargātā lietotāja datu informācijas sistēma (ALDIS) katru mēnesi, balstoties uz datu pārziņu iesūtīto informāciju, piemēros aizsargātā lietotāja kategoriju un attiecinās atbilstošo maksājuma samazinājuma apmēru aizsargātā lietotāja elektroenerģijas līgumam. Tirgotāji nodos savu klientu līgumu datus ALDIS, starp kuriem ALDIS identificēs aizsargāto lietotāju un tam piemērojamo maksājuma samazinājumu rēķinā par elektroenerģiju bez PVN un šo informāciju nosūtīs katram attiecīgajam tirgotājam. Maksājuma samazinājums tiek kompensēts no valsts budžeta. Ja aizsargātais lietotājs nav līgumslēdzējs, bet ir apakšlietotājs, vai nav līgumslēdzējs ģimenē, pakalpojumu tas var saņemt saskaņā ar galalietotāja noslēgto līgumu. Šādā gadījumā aizsargātais lietotājs, izņemot trūcīgu vai maznodrošinātu mājsaimniecību (personu), par kuru pakalpojuma saņemšanai nepieciešamos datus sniedz pašvaldība, piesakās pakalpojuma saņemšanai pie līgumslēdzēja (galalietotāja) izvēlētā elektroenerģijas tirgotāja, norādot līgumslēdzēja (galalietotāja) līguma numuru, savu vārdu, uzvārdu, personas kodu, pakalpojuma saņemšanas adresi un kontaktinformāciju.
Lai labotu elektroenerģijas līguma datus, uz kuru tiks attiecināts atbalsts, persona izmanto e-pakalpojumu vai vēršas ar iesniegumu Birojā.
Ja pakalpojums nav saņemts, lūdzam iepazīties ar pakalpojuma aprakstu mājas lapā https://www.bvkb.gov.lv/lv/aizsargata-lietotaja-tirdzniecibas-pakalpojuma-organizesana un turpmāko jautājumu gadījumā sazināties ar Būvniecības valsts kontroles biroju.
2. Pakalpojuma saņemšana
Pakalpojuma saņemšana jeb piemērošana aizsargātajiem lietotājiem notiek automātiski, ja aizsargātais lietotājs ir līgumslēdzējs, tad aizsargātam lietotājam nav jāpiesakās pie elektroenerģijas tirdzniecības pakalpojuma sniedzēja (tirgotāja) un nav jāiesniedz aizsargātā lietotāja statusu apliecinoša dokumentācija. Izņēmums ir daudzbērnu ģimenes, kur vismaz viens bērns vecumā no 18 līdz 23 gadiem (ieskaitot) iegūst izglītību ārzemēs, tad pakalpojuma saņemšanai viens no vecākiem Birojā iesniedz iesniegumu, norādot savu vārdu, uzvārdu un personas kodu, un Latvijas Goda ģimenes apliecības kopiju (no abām pusēm). Pakalpojums tiek sniegts saskaņā ar iesniegtās Latvijas Goda ģimenes apliecības termiņu. Lai turpinātu pakalpojumu, personai ir jāiesniedz no jauna izsniegtā Latvijas Goda ģimenes apliecības kopija.