1. Pakalpojuma pieprasīšana
Veselības aprūpes pabalstu ir tiesības saņemt personai (ģimenei), kura ir deklarējusi dzīvesvietu un dzīvo Liepājas pilsētas administratīvajā teritorijā, ja persona:
•	normatīvajos aktos noteiktā kārtībā ir atzīta par trūcīgu vai maznodrošinātu;
•	ir politiski represēta persona.
Veselības aprūpes pabalsta saņemšanai persona Sociālajā dienestā:
•	uzrāda personu apliecinošu dokumentu;
•	uzrāda politiski represētās personas apliecību, ja pabalstu pieprasa politiski represēta persona;
•	iesniedz iesniegumu, kuru parakstot, persona dod Sociālajam dienestam atļauju izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju par personu (ģimeni), kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai;
•	iesniedz veselības aprūpes pakalpojuma, medikamentu vai briļļu iegādes izdevumus apliecinošus dokumentus (kases čeks, stingrās uzskaites kvīts vai faktūrrēķins) vai dokumentu kopijas, uzrādot oriģinālus, kuros norādīts pakalpojuma saņēmēja vārds, uzvārds, personas kods, maksājuma mērķis, medikamentu vai pakalpojuma nosaukums un cena.
Veselības aprūpes pakalpojumu, medikamentu vai briļļu iegādes izdevumus apliecinošiem dokumentiem ir jābūt izsniegtiem kalendārajā gadā, kurā pabalsts tiek pieprasīts.
Pabalstu piešķir vienu reizi kalendārajā gadā atbilstoši kopējai attaisnoto izdevumu summai, nepārsniedzot noteikumu noteikto pabalsta apmēru.
Ja persona objektīvu iemeslu dēļ nav varējusi pieprasīt veselības aprūpes pabalstu par attiecīgo kalendāro gadu, iesniegumu Sociālajā dienestā var iesniegt līdz nākamā kalendārā gada 31. janvārim, iesniegumam pievienojot objektīvos iemeslus apliecinošus dokumentus.
2. Pakalpojuma saņemšana
Sociālais dienests lēmumu par veselības aprūpes pabalsta piešķiršanu pieņem mēneša laikā no iesnieguma un izdevumus apliecinošu dokumentu saņemšanas.
Veselības aprūpes pabalstu izmaksā vienā no šādiem veidiem:
•	ar pārskaitījumu pabalsta pieprasītāja bankas kontā;
•	skaidras naudas maksājumā, ja personai nav atvērts konts kredītiestādē;
•	skaidras naudas maksājumā ar piegādi dzīvesvietā, ja personai nav atvērts konts kredītiestādē un personai ir ierobežota pārvietošanās;
•	apmaksājot veselības aprūpes pakalpojuma sniedzēja, komersanta izrakstītu rēķinu par sniegto pakalpojumu vai preci.