No 01.01.2025. portālā Latvija.gov.lv varēs pieslēgties tikai ar šādiem autentifikācijas līdzekļiem - eParaksts mobile, personas apliecību (eID karti), eParaksts karti, mobilās lietotnes Smart-ID kvalificēto versiju vai citu Eiropas Savienības dalībvalstu oficiālajiem identifikācijas līdzekļiem. Plašāka informācija pieejama rakstā .
PMLP brīdina, ka no 31.12.2024. plkst. 23:57 - 02.01.2025. plkst. 00:01 e-pakalpojums "Dzīvesvietas deklarēšana vai norādīšana" nebūs pieejams.
Salīdzinājumā ar reģistrēto ielu tirdzniecību īslaicīga rakstura ielu tirdzniecībai ir mazāki ierobežojumi realizējamām preču grupām, bet ir limitēts tirdzniecības norises laiks vienā vietā gada ietvaros atkarībā no realizējamām preču grupām.
1. Pakalpojuma pieprasīšana Pakalpojums pieprasāms elektroniski, izmantojot e-pakalpojumu https://www.eriga.lv. (izmantojot e-pakalpojumu: https://www.eriga.lv/Default.aspx) vai klātienē, uzrādot dokumentu oriģinālus, Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centrā, kur Klientu apkalpošanas nodaļas speciālists ieskenēs dokumentus un elektroniski pievienos iesniegumam. Pakalpojuma pieprasīšanai iesniedzama šāda informācija: 1) tirdzniecības dalībnieka, fiziskās personas vārds, uzvārds un personas kods (ja fiziskā persona nav reģistrējusi saimniecisko darbību) vai nodokļu maksātāja reģistrācijas kods (ja fiziskā persona ir reģistrējusi saimniecisko darbību), vai juridiskās personas nosaukums (firma) un nodokļu maksātāja reģistrācijas kods; 2) tirdzniecības dalībnieka kontaktinformācija (tālruņa numurs (tiks izmantots neskaidru jautājumu par iesniegumā norādīto vai iesniegtajiem dokumentiem precizēšanai), e-pasta adrese (tiks izmantota atbildes uz iesniegumu nosūtīšanai gadījumā, kad nav oficiālās elektroniskās adreses, vai precizējošas informācijas nosūtīšanai)); 3) ielu tirdzniecības vietas nosaukums vai adrese, norises datums; 4) tirdzniecībā paredzēto preču grupu uzskaitījums; iesniegumam jāpievieno šādi dokumenti: 1) tirdzniecības dalībnieka apliecinājums par Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētas nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces vai iekārtas tehniskās pases vai Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētu kvīšu esību; 2) saskaņojums ar nekustamā īpašuma īpašnieku vai tiesisko valdītāju – privātpersonu – vai valsts īpašumā esošā nekustamā īpašuma valdītāju (izņemot gadījumus, ja tirdzniecība tiek plānota jūras piekrastē vai publiskajos ūdeņos) par paredzēto tirdzniecību, ja tirdzniecība tiks veikta minētajā nekustamajā īpašumā; 3) iesnieguma iesniegšanas gadā veikta ielu tirdzniecības vietas krāsaina fotofiksācija (A4 formātā, bez tirdzniecības vietas izvietojuma; (sk. paraugu); 4) aktuāla un plānam atbilstoša ielu tirdzniecības vietas krāsaina skice vai vizualizācija vides kontekstā (jauniem risinājumiem) vai tās fotofiksācija vides kontekstā (atkārtoti iesniegtajiem risinājumiem) (A4 formātā; sk. paraugu); 5) ielu tirdzniecības vietas izvietojums aktuālā situācijas plānā vai zemesgabala robežu plānā ar zemesgabala robežām un zemesgabalu kadastra apzīmējumiem (A4 formātā; sk. paraugu); 6) ielu tirdzniecības vietas aprīkojuma izvietojums shēmā mērogā 1:100 vai 1:50 (A4 formātā) ar izmēriem, piesaistēm, norādot ietves vai brauktuves brīvo platumu, kā arī tirdzniecības vietas platību; 7) apliecinājums, ka speciālās iekārtas tiks ekspluatētas atbilstoši ražotāja prasībām un ievērojot ugunsdrošības noteikumus, ja paredzēta tirdzniecība ar karstajām uzkodām vai bezalkoholiskajiem dzērieniem izlejamā veidā no speciālām iekārtām. 2. Pakalpojuma apmaksa Pakalpojums ir bez maksas. Atbilstoši Rīgas domes 2011. gada 18. janvāra saistošajos noteikumos Nr. 109 “Par pašvaldības nodevu par tirdzniecību publiskās vietās Rīgā” noteiktajam, ir jāmaksā pašvaldības nodeva par tirdzniecību publiskās vietās. 3. Pakalpojuma saņemšana Elektroniski parakstīta atļauja tiek nosūtīta uz klienta iesniegumā norādīto e-pasta adresi vai e-adresi, ja klientam tāda ir. Ja dokumenti iesniegti klātienē Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centrā, klients var norādīt, kurā Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centra atrašanās vietā vēlas saņemt atbildi. Pakalpojuma saņēmējs - tirdzniecības dalībnieks – šo noteikumu izpratnē juridiskā vai fiziskā persona, kura reģistrējusi saimniecisko darbību un pārdod preces, un fiziskā persona, kura pārdod Ministru kabineta 12.10.2024. noteikumu Nr. 440 "Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību, un tirdzniecības organizēšanas kārtību" 7.punktā minētās preces. Pakalpojums tiek sniegts Administratīvā Procesa likumā noteiktajā kārtībā. Ja pakalpojuma sniedzēja rīcībā ir visa nepieciešamā informācija un dokumenti, lai pieņemtu lēmumu par pieprasītā pakalpojuma sniegšanu, lēmums par pakalpojuma sniegšanu tiek pieņemts 5 darba dienu laikā.
Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centra izdoto administratīvo aktu privātpersona pārsūdz Rīgas pilsētas izpilddirektoram.
Pakalpojumu kanāli:
Pirmssvētku dienās darba laiks tiek saīsināts par 2 stundām
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pirmssvētku dienās darba laiks tiek saīsināts par 2 stundām
Pirmssvētku dienās darba laiks tiek saīsināts par 2 stundām
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pirmssvētku dienās darba laiks tiek saīsināts par 2 stundām
Pirmssvētku dienās darba laiks tiek saīsināts par 2 stundām
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30 Pirmssvētku dienās darba laiks tiek saīsināts par 2 stundām