1. Informāciju par savā īpašumā deklarētajām personām var iegūt portālā www.latvija.lv, izvēloties Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) e-pakalpojumu “Manā īpašumā deklarētās personas”.
2. Īpašnieks iesniedz iestādei adresētu iesniegumu deklarētās dzīvesvietas ziņu anulēšanai un tiesisko pamatojumu apliecinošu dokumentu kopijas, uzrādot oriģinālus. Iesniegumu un pievienotos dokumentus var iesniegt arī elektroniski e-adresē.
3. Iesniedzot dokumentus klātienē, personai jāuzrāda personu apliecinošs dokuments (pase vai ID karte), pilnvarotai personai - notariāli apstiprināta pilnvara.
4. Iesniegumam pievieno tiesisko pamatojumu apliecinošu dokumentu kopijas:
• īpašuma tiesības apliecinošs dokuments vai īres līgums;
• citi dokumenti (tiesas spriedums, īres līgums, laulības apliecība, dzimšanas apliecība, u.c.).
5. Personas iesniegtie dokumenti tiek izskatīti mēneša laikā un amatpersona, kas veic dzīvesvietas deklarēšanas funkcijas Alūksnes novada pašvaldībā, pieņem lēmumu par deklarētās dzīvesvietas anulēšanu iesniegumā norādītajām personām vai atteikumu par ziņu anulēšanu. Lēmums tiek nosūtīts iesniedzējam pa pastu, e-pastu vai e-adresē, atbilstoši iesniedzēja norādēm.