No 01.01.2025. portālā Latvija.gov.lv varēs pieslēgties tikai ar šādiem autentifikācijas līdzekļiem - eParaksts mobile, personas apliecību (eID karti), eParaksts karti, mobilās lietotnes Smart-ID kvalificēto versiju vai citu Eiropas Savienības dalībvalstu oficiālajiem identifikācijas līdzekļiem. Plašāka informācija pieejama rakstā .
PMLP brīdina, ka no 31.12.2024. plkst. 23:57 - 02.01.2025. plkst. 00:01 e-pakalpojums "Dzīvesvietas deklarēšana vai norādīšana" nebūs pieejams.
Pakalpojums paredzēts ielu tirdzniecības organizēšanai Ziemassvētku laikā ir tirdzniecība, kas tiek veikta laikposmā no 19. novembra līdz 15. janvārim. Tirdzniecības vietas risinājumam jābūt atbilstošam Ziemassvētku tematikai. Realizējamās preču grupas ir analoģiskas ielu tirdzniecībai pasākuma laikā. Ielu tirdzniecības organizēšanai Ziemassvētku laikā Esplanādē un Doma laukumā tiek rīkots konkurss. SIA “Rīgas meži” apsaimniekotajās teritorijās ielu tirdzniecība Ziemassvētku laikā tiek organizēta ar SIA “Rīgas meži” rīkojumu noteiktajās tirdzniecības organizēšanas vietās, kas tiek publicētas pašvaldības tīmekļvietnē www.riga.lv. Tiesības organizēt ielu tirdzniecību Ziemassvētku laikā tiek iegūtas SIA “Rīgas meži” rīkotas izsoles vai konkursa rezultātā.
1. Pakalpojuma pieprasīšana Pakalpojums pieprasāms elektroniski, izmantojot e-pakalpojumu https://www.eriga.lv. (izmantojot e-pakalpojumu: https://www.eriga.lv/Default.aspx) vai klātienē, uzrādot dokumentu oriģinālus, Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centrā, kur Klientu apkalpošanas nodaļas speciālists ieskenēs dokumentus un elektroniski pievienos iesniegumam. Pakalpojuma pieprasīšanai iesniedzama šāda informācija: 1)tirdzniecības organizatora - fiziskās personas vārds, uzvārds un nodokļu maksātāja reģistrācijas kods vai juridiskās personas nosaukums un nodokļu maksātāja reģistrācijas kods, vai publiskās personas nosaukums un nodokļu maksātāja reģistrācijas kods; 2) tirdzniecības organizatora kontaktinformācija (tālruņa numurs (tiks izmantots neskaidru jautājumu par iesniegumā norādīto vai iesniegtajiem dokumentiem precizēšanai), e-pasta adrese (tiks izmantota atbildes uz iesniegumu nosūtīšanai gadījumā, kad nav oficiālās elektroniskās adreses, vai precizējošas informācijas nosūtīšanai)); 3) ielu tirdzniecības organizēšanas vietas nosaukums vai adrese, norises datums; 4) tirdzniecības dalībnieku saraksts, kurā tiek norādīta šāda informācija par tirdzniecības dalībnieku: - fiziskās personas vārds, uzvārds un personas kods (ja fiziskā persona nav reģistrējusi saimniecisko darbību) vai nodokļu maksātāja reģistrācijas kods (ja fiziskā persona ir reģistrējusi saimniecisko darbību), vai juridiskās personas nosaukums (firma) un nodokļu maksātāja reģistrācijas kods; - realizējamo preču grupas; - tirdzniecības vietu skaits; Iesniegumam jāpievieno šādi dokumenti: 1) katra tirdzniecības dalībnieka apliecinājums par Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētas nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces vai iekārtas tehniskās pases vai Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētu kvīšu esību; 2) saskaņojums ar nekustamā īpašuma īpašnieku vai tiesisko valdītāju – privātpersonu – vai valsts īpašumā esošā nekustamā īpašuma valdītāju (izņemot gadījumus, ja tirdzniecība tiek plānota jūras piekrastē vai publiskajos ūdeņos) par paredzēto tirdzniecību, ja tirdzniecība tiks veikta minētajā nekustamajā īpašumā; 3) ) iesnieguma iesniegšanas gadā veikta ielu tirdzniecības vietas krāsaina fotofiksācija (A4 formātā, bez tirdzniecības vietas izvietojuma; (sk. paraugu); 4) ielu tirdzniecības vietas krāsainu skici vai vizualizāciju vides kontekstā (jauniem risinājumiem) vai tās fotofiksāciju vides kontekstā (atkārtoti iesniegtajiem risinājumiem) (A4 formātā); 5) ielu tirdzniecības vietas novietni atbilstoši mērogam ar izmēriem, piesaistēm, norādot ietves vai brauktuves brīvo platumu, spēkā esošajā inženiertīklu situācijas plānā vai zemesgabala robežu plānā; 6) detalizētu ielu tirdzniecības vietas aprīkojuma izvietojumu shēmā mērogā 1:100 vai 1:50 ar izmēriem, piesaistēm, norādot ietves vai brauktuves brīvo platumu, kā arī tirdzniecības vietas platību (t. sk. žoga, vārtu vai ieejas, egļu statīvu u. tml. izvietojumu); 7) ielu tirdzniecības vietas dalībnieka apliecinājums, ka speciālās iekārtas tiks ekspluatētas atbilstoši ražotāja prasībām un ievērojot ugunsdrošības noteikumus, ja paredzēta tirdzniecība ar karstajām uzkodām vai bezalkoholiskajiem dzērieniem izlejamā veidā no speciālām iekārtām. 2. Pakalpojuma apmaksa Pakalpojums ir bez maksas. Atbilstoši Rīgas domes 2011. gada 18. janvāra saistošajos noteikumos Nr. 109 “Par pašvaldības nodevu par tirdzniecību publiskās vietās Rīgā” noteiktajam, ir jāmaksā pašvaldības nodeva par tirdzniecību publiskās vietās 3. Pakalpojuma saņemšana Elektroniski parakstīta atļauja tiek nosūtīta uz klienta iesniegumā norādīto e-pasta adresi vai e-adresi, ja klientam tāda ir. Ja dokumenti iesniegti klātienē Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centrā, klients var norādīt, kurā Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centra atrašanās vietā vēlas saņemt atbildi. Pakalpojuma sāņēmēji - tirdzniecības organizators - juridiskā vai fiziskā persona, kura reģistrējusi saimniecisko darbību, vai publiskā persona, kura saņēmusi pašvaldības atļauju ielu tirdzniecības organizēšanai. Tirdzniecības organizators iekārto tirdzniecības organizēšanas vietu, koordinē tirdzniecības dalībnieku darbību tajā un nodrošina Ministrtu kabineta 12.10.2024. noteikumos Nr. 440 "Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību, un tirdzniecības organizēšanas kārtību" un Rīgas domes 28.06.2024. saistošajos noteikumos Nr. 286 "Par kārtību, kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība" noteikto prasību izpildi. Pakalpojums tiek sniegts Administratīvā Procesa likumā noteiktajā kārtībā. Ja pakalpojuma sniedzēja rīcībā ir visa nepieciešamā informācija un dokumenti, lai pieņemtu lēmumu par pieprasītā pakalpojuma sniegšanu, lēmums par pakalpojuma sniegšanu tiek pieņemts 5 darba dienu laikā
Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centra izdoto administratīvo aktu persona var pārsūdzēt Rīgas pilsētas izpilddirektoram.
Pakalpojumu kanāli:
Pirmssvētku dienās darba laiks tiek saīsināts par 2 stundām
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pirmssvētku dienās darba laiks tiek saīsināts par 2 stundām
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pirmssvētku dienās darba laiks tiek saīsināts par 2 stundām
Pirmssvētku dienās darba laiks tiek saīsināts par 2 stundām
Pirmssvētku dienās darba laiks tiek saīsināts par 2 stundām
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30
Pusdienlaiks no plkst. 12.00 līdz plkst. 12.30 Pirmssvētku dienās darba laiks tiek saīsināts par 2 stundām