Akcīzes preču elektroniskais administratīvais dokuments (e-AD)

Valsts ieņēmumu dienests

Informācija atjaunota 06.03.2024.

Nospiežot pogu "Pieprasīt pakalpojumu", Jūs tiksiet pārvirzīts uz jaunu lapu
Fiziskās personas, Juridiskās personas Saņēmēji

Akcīzes preču elektroniskā administratīvā dokumenta un citu elektronisko ziņojumu, par akcīzes preču, kurām piemērota akcīzes nodokļa atliktā maksāšana, pārvietošana, pieņemšana Valsts ieņēmumu dienestā (VID) no iesniedzēja, izmantojot Akcīzes preču pārvietošanas un kontroles sistēmu (EMCS–Excise movement and control system).

  • 1.
    Pakalpojuma saņemšanas procesa apraksts

    1. Pakalpojuma pieprasīšana 1. Akcīzes preču nosūtītājs pirms preču nosūtīšanas iesniedz e-AD projektu EMCS Komersantu modulī. Sistēma automātiski pārbauda, vai e-AD projektā nav kļūdu un akceptē dokumentu piešķirot tam īpašu identifikatoru ARC (Administrative Reference Code). 2. Akcīzes preču nosūtītājs var nosūtīt preces ar akceptētu e-AD, kuram ir piešķirts administratīvās atsauces kods ARC. ARC ir unikāls numurs visā Eiropas Savienībā. 3. Akcīzes preču saņēmējs iesniedz EMCS preču saņemšanas apliecinājumu un noslēdz e-AD. 4. Komersanti var iesniegt arī citus ar e-AD saistītus elektroniskus ziņojumus, piem., e-AD anulēšana, piegādes vietas maiņa, brīdinājums vai e-AD noraidīšana u.c. 2. Pakalpojuma saņemšana Uz visiem iesniegtajiem ziņojumu projektiem EMCS nosūta akceptētu iesniegto ziņojumu vai kļūdu paziņojumu. Visi ar e-AD saistītie ziņojumi satur atsauci uz ARC.

  • 1.
    Kontaktinformācija
    Nosaukums:
    Valsts ieņēmumu dienests
    Reģistrācijas numurs:
    90000069281
    Papildu informācija:
    Talejas iela 1, Rīga, LV-1978, +371 67120000, vid@vid.gov.lv, www.vid.gov.lv

Pakalpojumu kanāli: