1. Interesenta pieprasījuma iesniegšana
Pakalpojuma saņemšana sākas ar oficiāla pieprasījuma iesniegšanu CSP. Pieprasījumu nepieciešams nosūtīt uz CSP e-adresi vai pa e-pastu pasts@csp.gov.lv, pievienojot detalizētu informāciju par iecerēto datu vākšanu vai statistikas izstrādi.
Iesniegumā jāiekļauj:
• plānotais aptaujas vai datu vākšanas norises laiks;
• lauka darbu ilgums un iespējamais laika grafiks;
• paredzamais respondentu skaits un atlases kritēriji (mērķauditorija, reģions u.c.);
• intervijas veids – klātienē, pa tālruni, tiešsaistē u.c.;
• zināmie tehniskie vai organizatoriskie ierobežojumi (piemēram, nepieciešams konkrēts programmatūras rīks, valodas prasības, datu glabāšanas prasības, atbildētības līmeņa nodrošināšana);
• aptaujas vai izpētes apjoms – jautājumu skaits, to sarežģītība, strukturējums, nepieciešamā atbildes detalizācija, intervijas paredzamais ilgums.
2. Pieprasījuma izvērtēšana un priekšlikuma sagatavošana
Pēc informācijas saņemšanas CSP veic pieprasījuma sākotnējo izvērtēšanu, kurā tiek:
• pārbaudīta iespējamība īstenot darbu pieprasītajā termiņā un apjomā;
• analizētas nepieciešamās resursu kapacitātes (intervētāji, datu apstrāde, IT atbalsts u.c.);
• ņemti vērā iespējamie ierobežojumi, datu aizsardzības riski, aptaujas dizains un atbildētības iespējamība.
Pamatojoties uz šo izvērtējumu, CSP sagatavo izmaksu aprēķinu un priekšlikumu par darba izpildes nosacījumiem, tai skaitā termiņiem, datu apstrādes iespējām un sniegto rezultātu formātu.
3. Līguma sagatavošana un saskaņošana
Ja piedāvātais risinājums un izmaksas ir interesentam pieņemami, CSP sagatavo līguma projektu. Līgums ietver:
• darbu aprakstu (t.sk. mērķi, apjomu, termiņus);
• pušu pienākumus;
• datu apstrādes, glabāšanas un nodošanas kārtību;
• konfidencialitātes un autortiesību nosacījumus;
• maksāšanas kārtību;
• izpildes uzraudzības un pārskatu sniegšanas kārtību.
Pēc abu pušu vienošanās par nosacījumiem un līguma abpusējas parakstīšanas tiek uzsākta darbu veikšana.
4. Pakalpojuma izpilde un nodošana
Pakalpojuma izpilde tiek veikta atbilstoši līgumā noteiktajam grafikam un kvalitātes standartiem:
• tiek izstrādāta aptaujas metodoloģija, instrumenti (anketas, intervētāju rokasgrāmata u.c.);
• veikta respondentu atlase un lauka darbi (datu vākšana), intervētāju darba kontrole;
• nodrošināta datu pārbaude, apstrāde (papildus informācijas piekārtošana no administratīvajiem datu avotiem);
• svaru un kvalitātes rādītāju aprēķins;
• anonimizētu datu nodošana;
• izpildes laikā iespējama starpposmu atskaite vai konsultācijas par gaitu.