No 01.01.2025. portālā Latvija.gov.lv var pieslēgties tikai ar šādiem autentifikācijas līdzekļiem - eParaksts mobile, personas apliecību (eID karti), eParaksts karti, mobilās lietotnes Smart-ID kvalificēto versiju vai citu Eiropas Savienības dalībvalstu oficiālajiem identifikācijas līdzekļiem. Plašāka informācija pieejama rakstā .
Pamācība e-rēķinu izmantošanā skatāma šajā video .
Pakalpojums nodrošina pilngadīgām personām bez noteiktas dzīvesvietas ar aprūpes vajadzībām diennakts izmitināšanu, sociālo aprūpi, minimālo veselības aprūpi un sociālo rehabilitāciju līdz ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma institūcijā saņemšanai (turpmāk – SAC pakalpojums) vai līdz brīdim, kad uzlabojas klienta funkcionālais stāvoklis (aprūpes vajadzību samazināšanās), kad atrašanās Pakalpojumā nav nepieciešama.
1. Pakalpojuma pieprasīšana Sociālo pakalpojumu persona vai tās likumiskais pārstāvis pieprasa Rīgas Sociālajā dienestā, bet, ja persona atrodas stacionārā ārstniecības iestādē, tā vēršas pie stacionārās ārstniecības iestādes sociālā darbinieka. Lai saņemtu sociālos pakalpojumus, persona vai tās likumiskais pārstāvis uzrāda personu apliecinošu dokumentu un iesniedz Rīgas Sociālajā dienestā šādus dokumentus: 1) iesniegumu, kurā norāda problēmu; 2) ģimenes ārsta izsniegtu izziņu par personas veselības stāvokli, kurā norādīts(-i) funkcionālo traucējumu veids(-i) un akūtas infekcijas (piemēram, plaušu tuberkuloze aktīvajā stadijā, akūtas infekcijas slimības) pazīmes (ja tādas ir), kas var ietekmēt sociālo pakalpojumu sniegšanu. Lai noskaidrotu, kurā Sociālā dienesta teritoriālajā centrā personai ir jāvēršas, var zvanīt pa tālruni 67105048, 25770080. 2. Pakalpojuma apmaksa Rīgas valstspilsētas pašvaldības finansēts pakalpojums. 3.Pakalpojuma saņemšana Pamatojoties uz Rīgas Sociālā dienesta nosūtījumu, pakalpojumu saņem SIA “Senioru nams” sociālā aprūpes centrā “Liepa”, Akāciju ielā 5, Rīgā, un filiālē sociālās aprūpes centrā “Senlejas”, Rīgas iela 43, Sabilē, kontaktpersona: Marika Žuravļova, tālr. 29225513, e-pasts: senioru.nams@inbox.lv Pakalpojuma personai tiek piešķirts, neizvērtējot personas (mājsaimniecības) ienākumus un materiālo stāvokli.
Rīgas patversmes/līgumorganizāciju patversmju/naktspatversmju klienti, kuri gaida rindā uz SAC, vai kuriem tiek formēta SAC pakalpojuma saņemšana un reģistrēšana SAC rindā. Saskaņā ar personas pašaprūpes spēju un vajadzību pēc sociālajiem pakalpojumiem novērtējumu (turpmāk – novērtējums) elektroniskajā sociālās aprūpes plānošanas sistēmā, klientu vajadzībām pēc Pakalpojuma jābūt ne mazāk kā 18 stundām nedēļā; Izņēmuma gadījumā Rīgas patversmes/līgumorganizāciju patversmju/naktspatversmju klienti, kuru aprūpes vajadzības saskaņā ar novērtējumu ir ne mazāk kā 12 stundas nedēļā, ja Rīgas patversmē nav brīvas vietas aprūpējamiem klientiem. Rīgas Sociālais dienests, Ārstniecības iestāde vai līgumorganizāciju patversmes/naktspatversmes klienta pazīmju identifikāciju veic sadarbībā ar Rīgas patversmi.
Rīgas Sociālā dienesta lēmumu var apstrīdēt Rīgas valstspilsētas pašvaldības Labklājības departamentā (Baznīcas iela 19/23, Rīga, LV-1010) viena mēneša laikā no Rīgas Sociālā dienesta lēmuma paziņošanas dienas, Rīgas valstspilsētas pašvaldības Labklājības departamenta lēmumu iespējams pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā, (Baldones ielā 1A, Rīga, LV-1007) viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Pakalpojumu kanāli:
Pirmssvētku dienās beidz darbu 2 stundas ātrāk