1. Pakalpojuma pieprasīšana
Smiltenes novada Sociālajā dienestā uzrādot personu apliecinošu dokumentu nepieciešams iesniegt šādus dokumentus:
- Rakstisks iesniegums, norādot problēmu un tās risināšanai vēlamo pakalpojuma veidu;
- Ģimenes ārsta izziņu par personas veselības stāvokli. Izziņā norāda medicīnisko kontrindikāciju neesamību, kā arī vēlamās rekomendācijas personas sociālajai aprūpei.
- Mājsaimniecībā dzīvojošo personu ienākumus apliecinoši dokumenti;
- Iztikas līdzekļu deklarāciju, kas noteikta normatīvajos aktos par ģimenes vai atsevišķi dzīvojošas personas atzīšanu par trūcīgu, ja sociālā pakalpojuma izmaksas sedz no pašvaldības budžeta;
- Invaliditāti apliecinoša dokumenta kopiju, ja sociālos pakalpojumus vēlas saņemt persona ar invaliditāti;
- Citus dokumentus, kas apliecina pakalpojuma nepieciešamību.
2. Pakalpojuma saņemšana
Pēc dokumentu saņemšanas, sociālais darbinieks novērtē personas vajadzības pēc sociālajiem pakalpojumiem, novērtē nepieciešamās aprūpes mājās apjomu un izvērtē personas un viņas ģimenes locekļu līdzdarbības iespējas personas aprūpē.
Pieprasot pakalpojumu klātienē, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments - pase vai ID karte. Mēneša laikā, tiek pieņemts lēmums par pakalpojuma piešķiršanu, un par to informēts klients.
3. Pakalpojuma apmaksa
Ja personas ienākumi pārsniedz valstī noteikto minimālās mēneša darba algas apmēru, tad persona veic maksājumu summu, kas pārsniedz minimālās mēnešalgas apmēru. Gadījumos, kad klienta maksājums nenosedz faktiskās izmaksas, starpību klienta maksājumu un pilnu pakalpojuma maksu sedz Pašvaldība.