1. Pakalpojuma pieprasīšana
Mājokļa pabalsta saņemšanai personai, uzrādot personu apliecinošu dokumentu, Alūksnes novada Sociālo lietu pārvaldē jāiesniedz:
• rakstisks iesniegums, norādot problēmu un vēlamo palīdzības veidu;
• izziņa par ienākumiem no saimnieciskās darbības par pilniem pēdējiem trim kalendāra mēnešiem par katru saimnieciskās darbības veicēju mājsaimniecībā;
• strādājošiem - darba devēja izziņa par darba samaksu par pilniem pēdējiem trim kalendāra mēnešiem par katru darba ņēmēju mājsaimniecībā;
• dokumentus, kas apliecina neregulāra rakstura ienākumus par 12 kalendāra mēnešu periodu pirms iesnieguma iesniegšanas;
• visu mājsaimniecībā esošo personu kredītiestāžu vai pasta norēķinu sistēmas kontu pārskati par pilniem pēdējiem trim kalendāra mēnešiem;
• izdevumus apliecinošus dokumentus par telpu īres/apsaimniekošanas maksas un maksas par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamās telpas lietošanu, apliecinošus dokumentus par pēdējiem trīs pilniem kalendāriem mēnešiem.
• īres līgums, ja mājoklis tiek īrēts (izņemot gadījumus, ja mājokļa īpašnieks ir pirmās pakāpes radinieks).
Sociālo lietu pārvaldes sociālās palīdzības organizators, veicot personas sniegto datu apstrādi pašvaldības Sociālās palīdzības administrēšanas informācijas sistēmā (SOPA) un izmantojot valsts vienotās informācijas sistēmas, pārbauda personas sniegtās ziņas un apseko iesniedzēja norādīto faktisko dzīvesvietu, ja tas nepieciešams lēmuma pieņemšanai.
2. Pakalpojuma saņemšana
Mājokļa pabalstu piešķir uz laika posmu, kas noteikts Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un izmaksā vienu reizi mēnesī vai atsevišķos izņēmuma gadījumos vienu reizi trijos mēnešos.
Mājokļa pabalstu cietā kurināmā iegādei aprēķina un piešķir vienu reizi kalendārā gada laikā.