Valsts zemes dienests (VZD) saviem klientiem portāla Kadastrs.lv sadaļā „Mans portāls” apakšsadaļā „Mans konts” nodrošina vidi, kurā var komunicēt ar VZD un pārvaldīt savus pasūtījumus. Portālā Kadastrs.lv ikvienam klientam ir sava sadaļa „Mans konts”. „Mans konts” – ir virtuālais klientu apkalpošanas centrs, kas ir pieejams jebkurā diennakts laikā. Klients portāla Kadastrs.lv sadaļā „Mans konts” var iepazīties ar detalizētu informāciju par visiem saviem VZD pieprasītajiem pasūtījumiem un portālā Kadastrs.lv saņemtajiem e-pakalpojumiem, kā arī izmantot citas iespējas, piemēram: - iesniegt pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus atbilstoši pakalpojuma aprakstam; - saņemt pakalpojuma izpildes rezultātā sagatavotos dokumentus vai datus; - apskatīt un apmaksāt VZD izrakstītos rēķinus.
1. Piekļuve sadaļai "Mans konts" Mans konts pieejamība: Fiziska persona: Autentificējas ar portāla Latvija.gov.lv autentifikācijas līdzekļiem. Juridiskas personas pārstāvis: 1. Ja ir noslēgts portāla Kadastrs.lv abonēšanas līgums: - autentificējas, izmantojot fiziskai personai Latvija.gov.lv pieejamos autentificēšanās līdzekļus; 2. Ja nav noslēgts portāla Kadastrs.lv abonēšanas līgums: - iesniedz pieprasījumu VZD portāla Kadastrs.lv konta izveidei; - Pēc juridiskās personas konta izveides autentificējas, izmantojot fiziskai personai Latvija.gov.lv pieejamos autentificēšanās līdzekļus. Lai juridiskas personas pārstāvim būtu pieejams portāla Kadastrs.lv „Mans konts” un nav noslēgts portāla Kadastrs.lv abonēšanas līgums, nepieciešams pieteikties portāla Kadastrs.lv konta izveidei (vienu reizi). Pieteikumu var iesniegt, izmantojot portāla Kadastrs.lv e-pakalpojumu „Pieteikties juridiskās personas Kadastrs.lv konta izveidei” (detalizēta informācija par pakalpojumu pieejama sadaļā „Saistītie pakalpojumi”, uzklikšķinot uz pakalpojuma nosaukuma). 2. Sadaļas "Mans konts" lietošana Pēc autentifikācijas portāla Kadastrs.lv sadaļā „Mans portāls -> Mans konts” ir pieejamas divas sadaļas - „E-pakalpojuma vēsture” un „Mani pasūtījumi VZD”. „Mans konts” sadaļā „E-pakalpojumu vēsture” var: a) par portālā Kadastrs.lv pieprasītajiem e-pakalpojumiem skatīt informāciju: - „E-pakalpojuma ID” – e-pakalpojumam piešķirtais unikālais identifikācijas numurs, - „Izveidošanas datums” – datums, kad ir pieprasīts e-pakalpojums; - „Pakalpojuma nosaukums” – pieprasīta e-pakalpojuma nosaukums; - „Objekts” – objekta, par kuru ir pieprasīts e-pakalpojums, identifikators (piem., zemes vienības kadastra apzīmējums); - „Statuss” un „Izmaiņu datums” – informācija par pakalpojuma statusu un to izmaiņu datumu, kas dod iespēju sekot pasūtījuma izpildes gaitai; - „Saistītie pasūtījumi” – saistītā pasūtījuma numurs. Ja pieprasīta e-pakalpojuma izpilde notiek ārpus portāla kadastrs.lv, t.i., to apstrādā un izpilda VZD darbinieks, tad e-pakalpojumam tiek reģistrēts saistītais VZD pasūtījums; b) attiecīgajam e-pakalpojumam piešķirt savu unikālo identifikatoru (nosaukumu vai apzīmējumu); c) apskatīt e-pakalpojuma ietvaros iesniegtās un saņemtās dokumentus un datus; Svarīgi! Portālā Kadastrs.lv e-pakalpojumam pievienotās dokumentu vai datu datnes VZD uzglabā ne ilgāk kā 90 dienas. d) atlasīt saņemtos e-pakalpojumus pēc šādiem kritērijiem: - saņemšanas perioda; - pieprasīšanas datuma; - e-pakalpojuma ID numura; - klienta piešķirtā numura; - saistītā pasūtījuma numura; - lietotāja; - pakalpojuma grupas. e) skatīt atskaiti par saņemtajiem e-pakalpojumiem portālā Kadastrs.lv vai Excel formātā; f) kārtot e-pakalpojumu ierakstus pēc: - e-pakalpojuma ID numuriem; - e-pakalpojuma izveidošanas datuma; - pakalpojumu nosaukumiem; - pakalpojumu statusiem; - pakalpojumu statusu izmaiņu datumiem; - saistīto pasūtījumu numuriem. - e-pakalpojumiem klienta piešķirtajiem identifikatoriem (nosaukumiem vai apzīmējumiem); g) no „Mans konts” daļas „E-pakalpojumu vēsture” pāriet uz daļu „Mani pasūtījumi VZD”. „Mans konts” sadaļā „Mani pasūtījumi VZD” var: a) apskatīt informāciju par VZD reģistrētajiem pasūtījumiem: - „Pasūtījuma Nr.” – pasūtījumam piešķirtais unikālais identifikācijas numurs; - „Pasūtījuma daļas numurs” – pasūtījuma ietvaros reģistrēta pasūtījuma daļas numurs; - „Izveidošanas datums” – datums, kad ir reģistrēts pasūtījums; - „Pasūtījuma nosaukums” – pasūtījuma ietvaros veicamā pakalpojuma numurs; - „Objekts” –objekta, par kuru ir pieprasīts e-pakalpojums, identifikators (piem., zemes vienības kadastra apzīmējums); - „Plānotais izpildes termiņš” – datums, līdz kuram Dienests izpildīs pasūtījumu, ja ir veikta pasūtījuma apmaksa; - „Saistītie pakalpojumi” – saistītā e-pakalpojuma numurs. Ja pasūtījums reģistrēts, pieprasot portālā Kadastrs.lv pieejamo e-pakalpojumu, tad VZD pasūtījumam ir saistītais pakalpojums. b) sekot pasūtījumu izpildes statusiem kolonnā „Statuss”* un „Statusa izmaiņu datums”. c) saņemt pasūtījuma izpildes rezultātā sagatavotos dokumentus vai datus, ja ir norādīts pakalpojumu saņemšanas veids – „VZD kontā”. Svarīgi! Pasūtījumam pievienoto sagatavotā dokumenta vai datu datni var lejupielādēt, ja veikta pasūtījuma apmaksa pilnā apmērā. d) iesniegt papildus dokumentus un datus; e) apskatīt un apmaksāt VZD izrakstītos rēķinus; f) meklēt savus VZD reģistrētos pasūtījumus pēc šādiem kritērijiem: - pasūtījuma numura; - izveidošanas datuma; - pakalpojuma objekta; - pasūtījuma statusa; - saistītā pakalpojuma ID numura. g) kārtot e-pakalpojumu ierakstus pēc: - pasūtījumu numuriem; - pasūtījumu daļu numuriem; - pasūtījumu izveidošanas datumiem; - pasūtījumu statusiem; h) no „Mans konts” daļas „Mani pasūtījumi VZD” pāriet uz daļu „E-pakalpojumu vēsture”.
Pakalpojumu kanāli: