No 01.01.2025. portālā Latvija.gov.lv. varēs pieslēgties tikai ar šādiem autentifikācijas līdzekļiem - eParaksts mobile, personas apliecību (eID karti), eParaksts karti, mobilās lietotnes Smart-ID kvalificēto versiju vai citu Eiropas Savienības dalībvalstu oficiālajiem identifikācijas līdzekļiem. Plašāka informācija pieejama rakstā .
Iesniegums, kas jāaizpilda, lai nodokļu maksātājs un tā norādītās personas tiktu reģistrētas kā Valsts ieņēmumu dienesta (VID) elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) lietotāji.
1. Pakalpojuma pieprasīšana Nodokļu maksātājs var kļūt par VID EDS lietotāju: 1. izmantojot portāla www.latvija.lv autentifikācijas rīkus (t.i. internetbanku autentifikācijas līdzekļus)- veicot tiešsaistes reģistrāciju adresē https://eds.vid.gov.lv sadaļā „pieslēgties ar Latvija.lv”; 2. izmantojot eParaksta viedkarti (e-me) vai elektronisko identifikācijas karti (eID) - veicot tiešsaistes reģistrāciju adresē https://eds.vid.gov.lv. Lai reģistrētos par EDS lietotāju, izmantojot eParaksta viedkarti vai elektronisko identifikācijas karti, nodokļu maksātājam jāaizpilda neliela tīmekļa forma un tajā ierakstītie dati jāapstiprina ar eParakstu. Uzreiz pēc eParaksta pievienošanas formā nodokļu maksātājs un tā norādītās personas (ja būs norādītas vēl papildus personas, kurām tiek piešķirtas lietotāju tiesības) kļūs par pilnvērtīgiem EDS lietotājiem; 3. Izmantojot virtuālo eParakstu. Lai reģistrētos par EDS lietotāju, izmantojot virtuālo eParakstu, nodokļu maksātājam jāaizpilda iesniegums, kurā jānorāda informācija par EDS un citu VID informācijas sistēmu lietotājiem un tiem nepieciešamajām pilnvarām: a. nodokļu maksātājs – EDS klients, par kuru tiks iesniegti dokumenti; b. tiesību pārvaldnieks – lietotājs ar tiesībām rediģēt savas un citu lietotāju iestatījumus. Ir iespējams norādīt vairākus tiesību pārvaldniekus; c. pārējie lietotāji – var strādāt EDS tiesību pārvaldnieka noteiktajā apmērā; d. IP adrese – iespējams norādīt IP adreses ierobežojumu; nav ieteicams norādīt, ja tiek izmantota dinamiskā IP adrese un darbs tiek veikts no dažādiem datoriem. Ar virtuālo eParakstu parakstīto iesniegumu jānosūta uz e-pasta adresi NP.lietvediba@vid.gov.lv. VID izskata iesniegumus 5 darba dienu laikā, un uz lietotājiem norādītajām e-pasta adresēm tiek nosūtīti lietotāja identifikatori un paroles EDS lietošanai. Ja gadījumā persona jau ir reģistrēts EDS lietotājs, uz e-pastu tiek nosūtīts paziņojums, ka piešķirtas tiesības pārstāvēt jaunu klientu; lietotāja identifikators un parole paliek nemainīgi. 4. Iesniedzot papīra formāta iesniegumu VID klientu apkalpošanas centrā vai pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā. Iesnieguma aizpildīšana ir identiska ar 3.punktā norādīto. 2. Pakalpojuma saņemšana Pakalpojums tiek saņemts atbilstoši pieprasījumam.
Rakstveidā - VID ģenerāldirektoram, sūdzību iesniedzot: 1) iesniedzot Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978 vai jebkurā VID klientu apkalpošanas vietā; 2) iesniedzot elektroniski VID EDS; 3) nosūtot uz e-pasta adresi vid@vid.gov.lv (ar drošu elektronisko parakstu).
Pakalpojumu kanāli:
9.00 - 18.00