Personai ir iespēja iegūt dzīvokli, mākslinieka darbnīcu vai neapdzīvojamo telpu īpašumā līdz dzīvojamās mājas privatizācijai. Īpašumā esošo objektu var pārdot, dāvināt, mainīt, izīrēt, ieķīlāt pēc saviem ieskatiem. Dzīvoklis, mākslinieka darbnīca vai neapdzīvojamā telpa un tās īpašnieks tiek reģistrēti Kadastra informācijas sistēmā, pamatojoties uz iesniegtajiem dokumentiem līdz dzīvojamās mājas privatizācijai. Reģistrācija Kadastra informācijas sistēmā pēc juridiskām sekām pielīdzināma reģistrācijai zemesgrāmatā. Valsts zemes dienests (turpmāk - Dienests) pakalpojuma izpildes rezultātā sagatavo dokumentu „Apliecība par īpašuma tiesībām uz dzīvokli, mākslinieka darbnīcu vai neapdzīvojamo telpu līdz dzīvojamās mājas privatizācijai”. Apliecību par īpašuma tiesībām uz dzīvokli, mākslinieka darbnīcu vai neapdzīvojamo telpu līdz dzīvojamās mājas privatizācijai var pasūtīt, ja: – pieņemts privatizācijas komisijas lēmums par dzīvokli, mākslinieka darbnīcu vai neapdzīvojamo telpu nodošanu īpašumā līdz dzīvojamās mājas privatizācijai; – ir veikta samaksa par dzīvokļa vai neapdzīvojamo telpu vai mākslinieka darbnīcu nodošanu īpašumā līdz dzīvojamās mājas privatizācijai.
1. Informācija par pakalpojumu Detalizētāka informācija par pakalpojumu pieejama Dienesta tīmekļvietnē-https://www.vzd.gov.lv/lv/pakalpojumi/Aitdzmdntdzmp Pakalpojuma izpildes materiāla oriģinālu primāri sagatavo elektroniska dokumenta veidā. Ja pakalpojuma izpildes materiālu nepieciešams saņemt papīra veidā, Dienests to sagatavo pēc klienta pieprasījuma, papildus piemērojot maksu par pakalpojuma saņemšanu klātienē. Ja papīra veida dokumentu nosūta pa pastu, pasūtījuma izpildes termiņā neieskaita piegādes laiku un papildus piemēro arī maksu par pasta sūtījuma noformēšanu un nosūtīšanu saskaņā ar pasta sūtījumu piegādātāja izcenojumiem. 2. Pakalpojuma pieprasīšana Lai saņemtu pakalpojumu, ir jāiesniedz šādi dokumenti: - dzīvojamās mājas privatizācijas komisijas lēmums par dzīvokļa, mākslinieka darbnīcas vai neapdzīvojamās telpas nodošanu īpašumā līdz dzīvojamās mājas privatizācijai (oriģināls); - apmaksas kvīts, kas apliecina veiktu samaksu par dzīvokli, kas noteikta privatizācijas sertifikātos (oriģināls); - apmaksas kvīts, kas apliecina samaksu par dzīvojamās mājas sagatavošanu privatizācijai (oriģināls). 3. Pieprasījuma iesniegšana Pakalpojumu iespējams pasūtīt: – izmantojot portāla Kadastrs.lv e-pakalpojumu “Pieteikums Valsts zemes dienesta pakalpojumam”. Šajā gadījumā informācijas pieprasījumu var neparakstīt ar elektronisko parakstu, jo ir veikta personas elektroniskā identifikācija. Pieprasījumam pievieno pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus (piemēram, pilnvarojuma dokumentu), kas noformēti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu; – nosūtot iesniegumu (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu), uz jebkura Dienesta klientu apkalpošanas centra (KAC) e-pasta adresi vai Dienesta oficiālo e-adresi; – klātienē pēc iepriekšēja pieraksta jebkurā Dienesta KAC. Pakalpojuma saņēmējs paraksta klientu apkalpošanas centrā noformētu iesniegumu par pasūtījumu; – pa pastu, nosūtot iesniegumu pakalpojuma saņemšanai uz jebkuru Dienesta KAC adresi. 4. Pasūtījuma reģistrācija Pamatojoties uz Jūsu pieprasījumu Dienesta darbinieks reģistrē pasūtījumu un sagatavo priekšapmaksas rēķinu par pakalpojumu. Rēķinu nosūtīsim Jums uz e-pasta adresi, ja pieprasījums būs saņemts elektroniski vai pa pastu. Veicot pieprasījumu Dienesta klientu apkalpošanas centrā rēķinu saņemsiet pasūtījuma reģistrācijas brīdī. Dienests pasūtījuma izpildes nosacījumus lūdzam skatīt saitē https://www.vzd.gov.lv/lv/vzdpin. 5. Pasūtījuma izpilde Dienests uzsāk pasūtījuma izpildi nākamajā darba dienā pēc tam, kad pieņemts pasūtījums un veikta priekšapmaksas rēķina apmaksa. Gadījumā, ja izrakstīto priekšapmaksas rēķinu neapmaksāsiet 30 kalendāro dienu laikā pēc tā izrakstīšanas, uzskatīsim, ka Jūs atteicāties no pakalpojuma un pasūtījumu anulēsim. Izpildes termiņš: 10 darba dienas 6. Pasūtījuma saņemšana Pakalpojumu var saņemt: - portāla Kadastrs.lv sadaļā „Mans konts” elektroniskā formā pie konkrētā pasūtījuma; Pakalpojuma saņēmējam pievienotā datne portālā Kadastrs.lv būs pieejama 90 kalendārās dienas. - e-adresē; - pa e-pastu. Dokuments, kas satur ierobežotas pieejamības informāciju, tajā skaitā fizisko personu datus, tiek aizsargāts ar paroli. - pa pastu; - klātienē pēc iepriekšēja pieraksta jebkurā Dienesta KAC. Saņemot dokumentu Dienesta KAC, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments - pase vai personas apliecība (ID karte). Pakalpojuma izpildes rezultātā sagatavoto dokumentu saņemsiet savā iesniegumā norādītajā veidā un vietā pēc tam, kad veikta gala rēķina apmaksa Dienesta KAC klātienē, izmantojot POS terminālu, vai rēķina summa ir atzīta par saņemtu valsts budžetā.
Dienesta reģionālās pārvaldes amatpersonas izdoto administratīvo aktu vai veikto faktisko rīcību var apstrīdēt, Dienestā iesniedzot Dienesta ģenerāldirektoram adresētu iesniegumu.
Pakalpojumu kanāli:
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00
Pārtraukums no 13:00 līdz 14:00
Pārtraukums no 12:00 līdz 13:00