No 01.01.2025. portālā Latvija.gov.lv varēs pieslēgties tikai ar šādiem autentifikācijas līdzekļiem - eParaksts mobile, personas apliecību (eID karti), eParaksts karti, mobilās lietotnes Smart-ID kvalificēto versiju vai citu Eiropas Savienības dalībvalstu oficiālajiem identifikācijas līdzekļiem. Plašāka informācija pieejama rakstā .
PMLP brīdina, ka no 31.12.2024. plkst. 23:57 - 02.01.2025. plkst. 00:01 e-pakalpojums "Dzīvesvietas deklarēšana vai norādīšana" nebūs pieejams.
Ārstniecības persona un ārstniecības atbalsta persona ir tiesīga strādāt profesijā, ja tā ir reģistrēta Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistrā.
Pakalpojuma pieprasīšana Jāiesniedz: 1. ārstniecības personas reģistrācijai: 1.1. iesniegumu/veidlapu „Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzskaites karte”; 1.2. medicīniskās izglītības dokumenta kopiju, kas apliecina profesionālās kvalifikācijas veselības aprūpes jomā iegūšanu Latvijā akreditētā programmā (ja medicīnas izglītības dokuments iegūts ārvalstīs, tam jābūt atzītam Latvijā). Papildus iesniedzami dokumenti: - ja medicīniskās izglītības diploms ir iegūts vairāk kā pirms pieciem gadiem, papildus jāiesniedz dokuments par sekmīgi nokārtotu profesionālās atbilstības pārbaudi; - ja medicīniskā izglītība ir iegūta mītnes valstī (ārvalstīs), papildus jāiesniedz arī valsts valodas prasmi apliecinošs dokuments; - ja pēc diploma iegūšanas Latvijā ir strādāts profesijā vai kādā no profesijas pamatspecialitātēm, apakšspecialitātēm vai papildspecialitātēm ārpus Latvijas kādā no Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstīm vai Šveices Konfederācijā ne mazāk kā trīs gadus pēdējo piecu gadu laikā, papildus jāpievieno: • darba devēja izziņu vai citu dokumentu par veikto profesionālo darbību, kurā norādīta profesija, amats un laikposms, kurā profesionālā darbība veikta un • izziņu, ko izsniegusi attiecīgās valsts kompetentā institūcija, apliecinot tiesības veikt profesionālo darbību valstī (piemēram, Certificate of Good Standing), kurā ārstniecības persona veikusi profesionālo darbību. 2. ārstniecības atbalsta personas reģistrācijai: 2.1. iesniegumu/veidlapu „Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzskaites karte”; 2.2. izglītības dokumenta (kopiju). Ja izglītības dokuments iegūts ārvalstīs, tam jābūt atzītam Latvijā; 2.3. profesionālās pilnveides izglītības apliecību par licencētas profesionālās pilnveides izglītības programmas apguvi pacientu datu aizsardzības jautājumos vismaz astoņu stundu apjomā (kopiju) vai apliecinājumu, ka pacientu datu aizsardzības jautājumi apgūti profesionālās kvalifikācijas iegūšanas ietvaros vismaz astoņu stundu apjomā. Papildus iesniedzami dokumenti: - ja izglītība ir iegūta mītnes valstī (ārvalstīs), papildus jāiesniedz arī valsts valodas prasmi apliecinošs dokuments; - medicīnas asistentam - jāpievieno arī apliecinājums par studijām medicīniskās izglītības iestādē vai izziņa no izglītības iestādes un ārstniecības iestādes paziņojums par nodarbinātību; - klīniskajam un veselības psihologam – jāpievieno sertifikāta kopija klīniskajā un veselības profesionālās darbības jomā. Pakalpojuma saņemšana Veselības inspekcija mēneša laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas pieņem lēmumu par ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas reģistrāciju vai par atteikumu reģistrēt ārstniecības personu vai ārstniecības atbalsta personu un informē iesniedzēju: • e-adresē; • elektroniski, uz iesniegumā/veidlapā „Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzskaites karte” norādīto elektroniskā pasta adresi; • pa pastu uz iesniegumā/veidlapā „Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzskaites karte” norādīto adresi.
Latvijā valsts iestāžu izdotie lēmumi var tikt apstrīdēti, saskaņā ar Administratīvā procesa likumu. Atbilstoši Veselības inspekcijas nolikumam Veselības inspekcijas amatpersonu lēmumus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Veselības inspekcijas vadītājam (Klijānu ielā 7, Rīgā, LV-1012)
Pakalpojumu kanāli: