Pašvaldības pabalsta piešķiršana krīzes situācijā (Kuldīgas novads)

Kuldīgas novada pašvaldība

Informācija atjaunota 07.06.2024.

Nospiežot pogu "Pieprasīt pakalpojumu", Jūs tiksiet pārvirzīts uz e-adresi
Fiziskās personas Saņēmēji

Pabalstu krīzes situācijā piešķir: - dabas vai cilvēku izraisītās katastrofas gadījumā – valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas apmērā, ja katastrofa skārusi dzīvojamo vidi, bet 50 % apmērā no valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas, ja katastrofa skārusi dzīvojamās vides palīgēkas; - gadījumos, kad saskaņā ar sociālā darbinieka atzinumu, citu ārēju notikumu dēļ personai vairs nav iespēju izmantot ierastos problēmu risināšanas veidus, pati saviem spēkiem tā nespēj pārvarēt šo notikumu radītās sekas un tai ir nepieciešama materiāla palīdzība – 50 % apmērā no valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas; - mājsaimniecībai, kurai saistībā ar valstī izsludinātu ārkārtēju situāciju ir ievērojami samazinājušies vai zaudēti ienākumi, regulāra ienākuma avota zaudēšanas vai līdzekļu izmaksas apturēšanas dēļ, un tā nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības, mājsaimniecībai piešķir vienreizēju pabalstu 200 EUR apmērā un 80 EUR katrai mājsaimniecībā dzīvojošai personai. 80 EUR katrai mājsaimniecībā dzīvojošai personai tiek izmaksāti 3 mēnešus.

  • 1.
    Pakalpojuma saņemšanas procesa apraksts

    1. Pakalpojuma pieprasīšana Lai saņemtu pabalstu krīzes situācijā, mājsaimniecība trīs mēnešu laikā no krīzes situācijas rašanās iesniedz sociālajā dienestā iesniegumu un dokumenta kopiju (uzrādot oriģinālu), kas apliecina krīzes situācijas faktu, kā arī citus dokumentus, kuri nepieciešami lēmuma pieņemšanai, ja tie nav valsts vai pašvaldības rīcībā. Ja personai nav iespējams saņemt un sociālajā dienestā iesniegt dokumentu, kas apliecina krīzes situācijas faktu, pirms lēmuma par pabalsta krīzes situācijā piešķiršanu sociālā dienesta sociālā darba speciālists veic katastrofas vai citu ārējo notikumu izraisīto seku ietekmes uz mājsaimniecības spēju nodrošināt pamatvajadzības izvērtējumu un sagatavo atzinumu, kas tiek ņemts vērā, pieņemot lēmumu par pabalsta krīzes situācijā piešķiršanu. Saziņai telefoniski: + 371 63350107. Klientu apkalpošana tiek organizēta pēc iepriekšēja pieraksta. 2. Apstrādes solis Sociālais dienests veic saņemto ziņu un dokumentu pārbaudi, izmantojot valsts un pašvaldības informācijas sistēmās esošos datus un konstatē mājsaimniecības krīzi. 3. Pakalpojuma saņemšana Termiņš: lēmumu pieņem mēneša laikā pēc iesnieguma un nepieciešamo dokumentu saņemšanas. Pēc visu dokumentu saņemšanas tiek pieņemts lēmums par krīzes pabalsta piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt. Lēmumu pieņem Sociālais dienests vai Sociālā dienesta sociālā darba speciālists. Par pieņemto lēmumu informē pabalsta pieprasītāju. Ja pieņemtais lēmums ir pieprasītājam nelabvēlīgs – lēmumā norādāms atteikuma pamatojums, kā arī lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība. Ja pieņemtais lēmums ir pieprasītājam pozitīvs, pabalsta pieprasītāja norādītajā kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas kontā tiek izmaksāts krīzes pabalsts un izsniegta krīzes apliecinoša izziņa EAFVP atbalsta saņemšanas nosacījumiem saskaņā ar 25.11.2014. Ministru kabineta noteikumu Nr. 727 "Darbības programmas "Pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšana vistrūcīgākajām personām 2014.-2020. gada plānošanas periodā" īstenošanas noteikumi" 4.1.2. apakšpunktu. Pakalpojuma saņemšana notiek atbilstoši tā pieprasīšanas veidam: - klātienē Kuldīgas novada pašvaldības aģentūrā "Sociālais dienests" Kuldīgā, Skrundā vai pagastos; - elektroniski - e-adresē vai e-pastā; - pa pastu.

  • 1.
    Pārsūdzēšana

    Sociālā dienesta vai Sociālā dienesta sociālā darba speciālista pieņemto lēmumu var apstrīdēt Kuldīgas novada domei. Kuldīgas novada domes pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā likumā noteiktajā kārtībā.

  • 1.
    Kontaktinformācija
    Nosaukums:
    Kuldīgas novada pašvaldība
    Reģistrācijas numurs:
    90000035590
    Papildu informācija:
    pakalpojumu nodrošina Kuldīgas novada pašvaldības aģentūra “Sociālais dienests”, adrese: Dzirnavu iela 9, Kuldīga, Kuldīgas novads, LV-3301; tālruņa numurs: +371 63350107

Pakalpojumu kanāli:

  • 1.
    Klātienes kanāli
    Citi klātienes kanāli:
    Kuldīgas novada pašvaldības aģentūra "Sociālais dienests"
    Adrese:
    Dzirnavu iela 9, Kuldīga, Kuldīgas nov., LV-3301
    Darba laiki:
    Pirmdiena 09:00 - 18:00

    Pusdienas pārtraukums: 12.00 – 13.00 Klientu apkalpošana tiek organizēta pēc iepriekšēja pieraksta.

    Otrdiena -
    Trešdiena -
    Ceturtdiena 09:00 - 17:00

    Pusdienas pārtraukums: 12.00 – 13.00 Klientu apkalpošana tiek organizēta pēc iepriekšēja pieraksta.

    Piektdiena -
    Sestdiena -
    Svētdiena -
    Citi klātienes kanāli:
    Kuldīgas novada pašvaldības aģentūra "Sociālais dienests" (Skrundā)
    Adrese:
    Kalēju iela 4, Skrunda, Kuldīgas nov., LV-3326
    Darba laiki:
    Pirmdiena 09:00 - 18:00

    Pusdienlaiks: 12.00 - 13.00

    Klientu apkalpošana tiek organizēta pēc iepriekšēja pieraksta.

    Otrdiena -
    Trešdiena -
    Ceturtdiena 09:00 - 17:00

    Pusdienlaiks: 12.00 - 13.00

    Klientu apkalpošana tiek organizēta pēc iepriekšēja pieraksta.

    Piektdiena -
    Sestdiena -
    Svētdiena -
    Citi klātienes kanāli:
    Sociālā dienesta klientu apkalpošana pagastos
    Adrese:
    Pēc piederības attiecīgajā pagastā - https://socialais.kuldiga.lv/kontakti/
    Darba laiki:
    Pirmdiena 08:30 - 12:30

    Klientu apkalpošana tiek organizēta pēc iepriekšēja pieraksta.

    Otrdiena -
    Trešdiena 08:30 - 12:30

    Klientu apkalpošana tiek organizēta pēc iepriekšēja pieraksta.

    Ceturtdiena 08:30 - 12:30

    Klientu apkalpošana tiek organizēta pēc iepriekšēja pieraksta.

    Piektdiena -
    Sestdiena -
    Svētdiena -